Mesterfotósunk, Szabó-Jilek Ádám idén is megörökítette, melyik pilóta milyen autóval érkezett a Hungaroringre. A kocsikat látva elmondható, hogy közúti autóikkal a csapatok nemigen flancolnak. Az autógyárakhoz köthető istállók az adott cégcsoport modelljeit használják, más csapatok pilótái bérelt autókkal járnak itthon a futam idején.
Raikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki Škoda Rapiddal és Opel Astrával érkezett futamra
Raikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki Škoda Rapiddal és Opel Astrával érkezett futamra
Fotó megosztása:
Mivel a Ferrari és a Chrysler is a FIAT-csoporthoz tartozik, Alonso és Raikkönen is Jeep Cherokee-t használ Budapesten
Mivel a Ferrari és a Chrysler is a FIAT-csoporthoz tartozik, Alonso és Raikkönen is Jeep Cherokee-t használ Budapesten
Fotó megosztása:
Raikkönen autója cseh rendszámos. Külföldi állampolgárként nem abajgathatják használata miatt
Raikkönen autója cseh rendszámos. Külföldi állampolgárként nem abajgathatják használata miatt
Fotó megosztása:
Elméletben E 220 CDI járna neki, de 2008 világbajnoka a szintén dízel GLK-t választotta az ingázáshoz
Elméletben E 220 CDI járna neki, de 2008 világbajnoka a szintén dízel GLK-t választotta az ingázáshoz
Fotó megosztása:
Hamilton tegnap egy GLK 220 CDI-vel jelent meg Mogyoródon
Hamilton tegnap egy GLK 220 CDI-vel jelent meg Mogyoródon
Fotó megosztása:
Közel lehet Vettel lakóbusza, ahonnan egyszerűbb és gyorsabb motorral bejönni. A pilóták nem mindig mennek be a fővárosi szállodába aludni, sokat tartózkodnak a kényelmes motor home-ban
Közel lehet Vettel lakóbusza, ahonnan egyszerűbb és gyorsabb motorral bejönni. A pilóták nem mindig mennek be a fővárosi szállodába aludni, sokat tartózkodnak a kényelmes motor home-ban
Fotó megosztása:
Vettel egy KTM Duke 390 nyergében futott be a Hungaroringre. Azért ott van neki az Infiniti QX70 is, 420 lóerővel
Vettel egy KTM Duke 390 nyergében futott be a Hungaroringre. Azért ott van neki az Infiniti QX70 is, 420 lóerővel
Fotó megosztása:
Balra az 5,0 V8-as QX70 Vettel Edition. Csak 150 db készült belőle
Balra az 5,0 V8-as QX70 Vettel Edition. Csak 150 db készült belőle
Fotó megosztása:
Erősebb változatok is léteznek a KTM Duke-ból. Az 1,3 literesre aligha engednék fel Vettelt a kockázat miatt
Erősebb változatok is léteznek a KTM Duke-ból. Az 1,3 literesre aligha engednék fel Vettelt a kockázat miatt
Fotó megosztása:
Motorral praktikusabb a közlekedés a pályán és a környéken
Motorral praktikusabb a közlekedés a pályán és a környéken
Fotó megosztása:
Daniel Ricciardo is megérkezett
Daniel Ricciardo is megérkezett
Fotó megosztása:
Jean Eric Vergne is befutott
Jean Eric Vergne is befutott
Fotó megosztása:
A Lotus versenyzője, Romain Grosjean a turbós Clio RS-sel mozog itthon
A Lotus versenyzője, Romain Grosjean a turbós Clio RS-sel mozog itthon
Fotó megosztása:
Csapattársát, Pastor Maldonadót hozták
Csapattársát, Pastor Maldonadót hozták
Fotó megosztása:
Jenson Button idén még nem Hondával jött. Jövőre talán a turbós Civic Type-R lesz alatta
Jenson Button idén még nem Hondával jött. Jövőre talán a turbós Civic Type-R lesz alatta
Fotó megosztása:
Jobbra Button Mercedes-Benz Viano kisbusza, jobbra Kevin Magnussen F10-es BMW-je
Jobbra Button Mercedes-Benz Viano kisbusza, jobbra Kevin Magnussen F10-es BMW-je
Fotó megosztása:
Magnussen 5-ös BMW-vel jött, bérelt autó a Sixttől
Magnussen 5-ös BMW-vel jött, bérelt autó a Sixttől
Fotó megosztása:
Elég jó színben adták alájuk az RS Cliókat
Elég jó színben adták alájuk az RS Cliókat
Fotó megosztása:
Rosberg autója modellfrissítés utáni E-osztály, ez sauberes kollégájáé
Rosberg autója modellfrissítés utáni E-osztály, ez sauberes kollégájáé
Fotó megosztása:
A Forma-1 időszakában alig marad bérelhető autó itthon. Ez a Rapid és az Astra is elkelt, a Toro Rosso versenyzői használják őket
A Forma-1 időszakában alig marad bérelhető autó itthon. Ez a Rapid és az Astra is elkelt, a Toro Rosso versenyzői használják őket
Fotó megosztása:
Kölcsönzős Volkswagen CC-vel érkezett a két williamses versenyző. Az autót a modellfrissítés óta nem Passat CC-nek hívják, neve simán VW CC
Kölcsönzős Volkswagen CC-vel érkezett a két williamses versenyző. Az autót a modellfrissítés óta nem Passat CC-nek hívják, neve simán VW CC
Fotó megosztása:
A Caterham versenyzőpárosa kölcsönzős Mercedesekkel érkezett. Balra Ericcson GLA-ja, jobbra Kobajasi C-osztálya
A Caterham versenyzőpárosa kölcsönzős Mercedesekkel érkezett. Balra Ericcson GLA-ja, jobbra Kobajasi C-osztálya
Fotó megosztása:
Készenlétben áll Bernd Mayländer SLS GT-je. A biztonsági autó vezetőjével hamarosan interjút közlünk. 95-98 százalékon megy, szárazon ESP nélkül
Készenlétben áll Bernd Mayländer SLS GT-je. A biztonsági autó vezetőjével hamarosan interjút közlünk. 95-98 százalékon megy, szárazon ESP nélkül
Fotó megosztása:
Készenlétben áll Bernd Mayländer SLS GT-je. A biztonsági autó vezetőjével hamarosan interjút közlünk. 95-98 százalékon megy, szárazon ESP nélkül
Villantós sportkupék helyett a Mercedes-Benz Forma-1-es csapatának pilótái is józan limuzinokkal mozognak. Az elegáns pesti szálló (Kempinski illetve Four Seasons) és a mogyoródi pálya között Lewis Hamilton egy dízel GLK terepjárót, Nico Rosberg egy lépcsőshátú E-osztályt használ.
Hamilton-Rosberg: nincs kivételezés
A versenyzőknek természetesen egyforma autót bocsát rendelkezésére a csapat, de Lewis Hamilton a valamivel alacsonyabb kategóriájú SUV-t veszi igénybe az E 220 CDI helyett. A csillagos embléma a fő összekötő kapocs, a négy keréken és a turbós Mercedes-motoron kívül autójuk nem sokban hasonlít a versenygéphez.
Hamilton tegnap egy GLK 220 CDI-vel jelent meg Mogyoródon
Rosberg és Hamilton autója hétfokozatú automatikus váltós, motorjuk 170 lóerőt ad le, maximális nyomatékuk 400 Nm. 7G-Tronic váltóval a limuzin 8,4 mp alatt gyorsul százra, az autó szabványos átlagfogyasztása 4,6-5,0 liter, amin nyilván Rosberg is csak nevet.
Többnyire az autókat igénybe vevő csapat jól körülhatárolt elvárásokkal kér járműveket a gyár hazai leányvállalatától és erre az igényszintre kell aztán rágörbíteni a hazai valóságot. A futam előtt három héttel már tudni lehet, hogy milyen kocsikra lesz szüksége a csapatnak. Senki nincs elszállva, közlekedési eszközökről van szó, így 88 milliós G 65 AMG-t véletlenül sem kérnének az érintettek.
Rosberg autója modellfrissítés utáni E-osztály, ez sauberes kollégájáé
Információink szerint a Mercedes-Benz vezérképviselete nagyságrendileg 20 autót biztosít a csapatnak a nagydíj hetében, köztük van kettő
az új V-osztályból is, amivel a csapattagokat és a pilótákat a szponzori eseményekre hurcolják, ahol a fontos ügyfelekkel vagy újságírókkal bájolognak. Gyakoribb, hogy csak megvillannak a támogató rendezvényén, mondanak pár szót, fotózkodnak a résztvevőkkel és mennek a következő haknira. A kötelező fellépések számát a pilóták szerződése szabályozza. A legnagyobb sztároknak a legsűrűbb a programja, a zsámbéki vezetéstechnikai központból például helikopter repítette vissza Pestre Nico Rosberget.
Räikkönen és Alonso Jeepben
A Ferrari két pilótája Jeep Cherokoee-val jár, ami elsőre nehezen követhető ív. A magyarázat egyszerű, a Ferrari gazdája a FIAT és az olasz fél megvette, majd a csődtől megmentette az amerikai Chrysler csoportot, amelynek része a RAM kisteherautókon kívül a Jeep is. Így lesz a Scuderia Ferrari finn és spanyol sztárjának amerikai szolgálati autója Budapesten.
Mivel a Ferrari és a Chrysler is a FIAT-csoporthoz tartozik, Alonso és Raikkönen is Jeep Cherokee-t használ Budapesten
A legalábbis megszokást igénylő szabadidő-autó Räikkönen és Alonso nélkül is feltűnő jelenség a forgalomban. Főleg, mert a nagyon új Cherokee csak most vált rendelhetővé Magyarországon. Úgy tudjuk, a FIAT-importőrtől három autót kapott a csapat, két dízelt és egy Trailhawk kivitelű, diffizáras, felezős, überkomoly dzsip hajtásláncos verziót, amely csak a benzinpusztító, 3,2 literes V6-os motorral társítható. A hazai futamon a Ferrari versenyzőinek sokféle autója volt már az Alfa 159-től a Jeep Grand Cherokee SRT-8-ig.
Daciák a Hungaroringen
A Renault Hungáriától nem kértek autókat a Renault-motoros csapatok. Az importőr a pályán szolgáló mentőknek biztosít Dacia-modelleket. A parkban Dusterből van a legtöbb, de akad MCV nevű kombi és Dokker is.
A Lotus versenyzője, Romain Grosjean a turbós Clio RS-sel mozog itthon
A gyári Renault-istálló idejében Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella Mégane RS-sel járt a Hungaroringre. De ezek francia rendszámos autók voltak, egész Európában trélerek szállították a csapat autóit futamról futamra.
Vettel és Infiniti
Sebastian Vettel autója a róla elnevezett Infiniti QX70 Vettel Edition, de a fotók készítésekor épp motoron érkezett. A KTM Duke 390 egyhengeres motorja 43 lóerős, a gép száraz súlya csupán 139 kilogramm.
Vettel egy KTM Duke 390 nyergében futott be a Hungaroringre. Azért ott van neki az Infiniti QX70 is, 420 lóerővel
Érdekesebb darab a négyszeres világbajnok autója. A limitált szériás SUV-ból 150 darab készült, teljesítménye 420 LE és a hosszabb végáttétellel elméletileg képes elérni a 300 km/órás sebességet, bár az elektronika 250 km/óránál megálljt parancsol.
A kocsiról itt olvashattok részletesebben, a legfontosabb értéke, hogy az ötliteres V8 kipufogóhangja mindent visz. Daniel Ricciardo szintén QX70-nel jelent meg a Hungaroringen, de az övé egy szerényebb eresztés. Ezeket az autókat nem a hazai Infiniti-vezérképviselet bocsátja a versenyzők rendelkezésére, hanem az európai központ.
Jenson Button idén még nem Hondával jött. Jövőre talán a turbós Civic Type-R lesz alatta
Nem kétség, az év versenye zajlott a Hungaroringen vasárnap. Erre a linkre kattintva találja beszámolónkat a futamról, ahol idén másodszor nem Mercedes-győzelem született.