Kimi Räikkönen ferraris visszatérésétől sokan igazi adok-kapokot vártak a 2014-es idényben, de a finn pilóta a szezon első felében csúnyán leszerepelt: míg Fernando Alonso a versenyképtelen vörös gépet is minden alkalommal pontszerző helyre rángatta, 97 egységgel az egyéni küzdelem 4. helyén áll, a 2007-es bajnok 19 pontocskával csak a 12. helyen áll.
A Hungaroringen csütörtökön megkérdezték Alonsót a csapattárs küszködéséről.
„Nincs igazán véleményem erről” – mondta. „Nyilvánvaló, hogy az autó nem túl jó, hiányzik a leszorítóerő és a tapadás. Az első pár futamon a hibrid rendszer miatt voltak gondjaink a fékekkel és más, új idei rendszerekkel is. Nála talán hiányzott a bizalom az autó iránt, nem volt elégedett a balansszal.”
„De pillanatnyilag egyikünk sem elégedett a teljesítménnyel, igyekszünk javulni, több pontot szerezni, mert, főleg a konstruktőri bajnokságban, kezdünk hátracsúszni, szóval mindkét autóval a lehető legtöbbször kellene pontokat szereznünk.”
A spanyol hozzátette, hogy a csapat sem csak egy pilótára – őrá – kíván támaszkodni, közösen, jó munkakapcsolatban dolgoznak is a javuláson. Räikkönen tőle közvetlenül nem kért segítséget.
„Igen, sokat dolgozunk közösen, idén pedig különösen hosszúak a megbeszélések, mert sok dolgot kell tisztázni a futamok után. Folyamatosan javaslunk dolgokat, elmondjuk a véleményünket a pályán tapasztaltakról, hogy aztán Maranellóban ezek hasznosítsák az autón. Nincs nagy különbség ahhoz képest, ahogy Felipével és más csapattársakkal dolgoztam korábban. Jó a viszony és mindig igyekszünk segíteni a csapatot.”
Egyesek úgy sejtik, hogy a „telivér” versenyző Räikkönennek a 2014-es, új stílusú Forma-1 nem fekszik, de ő a Hungaroringen azt mondta, hogy nem ez a gond, az autóval van problémája.
„Szerintem nem az új szabályok miatt van ez. Szerintem nem különbözik a vezetés annyira a tavalyi autókétól. Nyilván ez most másik csapat, másféle autó, és a dolgok kicsit másképp működnek, mint ezelőtt. De a legfőbb különbség, hogy az autó nem áll kézre nekem, az ilyesmit pedig nem könnyű megoldani.”
„De biztos vagyok benne, hogy sikerül fordítani, néha már kedvemre való, de csak rövid időre. A múlt hétvégén újra jobban éreztem az autót, azóta megint változtattunk, újítottunk valamit, remélhetőleg lassan a jó irányba kerülünk, és úgy mennek majd a dolgok, ahogy kellene.”
A 2007-es bajnok úgy véli, hogy a Magyar Nagydíjon versenyképesebb lehet, mint az elmúlt futamokon.
„Eléggé eltérő pálya, sokkal közelebb áll Monacóhoz, mint a többi helyszínhez. Ott egész jól mentünk, persze majd meglátjuk, hogy milyennek érezzük az autót, meglesz-e az érzés, és hogy problémák nélkül ki tudjuk-e próbálni a szabadedzéseken, amit szeretnénk.”
„Majd pénteken meglátjuk, de általában jó verseny az itteni, és bár sokan azt mondják, hogy ezen a kanyargós pályán nem lehet előzni, láthattuk már korábban, hogy mennyit változhat az eredmény az időmérőhöz képest. Majd kiderül!”
Érdekes „tényező” is segítheti Räikkönent a Hungaroringen: a Michael Schumcherrel holtversenyben megosztva győzelmi rekorder Lewis Hamilton mindegyik diadalánál (2007, 2009, 2012, 2013) a finn pilóta futott be a 2. helyen – Hamilton pedig a Mercedesben ülve ezen a hétvégén is az első számú favorit. Vajon magával húzza-e Räikkönent a dobogóra? Meglátjuk, ahogy a finn mondaná.