Versenyautót faragott a GT86-ból a Toyota. Augusztus második felében a rali-világbajnokság kilencedik futamán, a Német-ralin mutatkozik GT86 CS-R3 keresztelt járgány. Míg régebben szinte alapvetőnek számított, manapság teljesen eltűntek a hátsókerék-hajtású raliautók, így a GT86 igazi unikumnak számít. Vele visszatérhetnek a látványos kanyarvételek is sportba.
Csaknem egy évnyi fejlesztést követően a Trier környékén zajló futamon veti be először a CS-R3-at, mint felvezető autót. A versenyautó nem vesz részt a versenyben, ám minden szakaszt kipróbálva ellenőrzi azok biztonságát és pillanatnyi állapotát.
A GT86-ot Isolde Holderied, az egykori világbajnok pilótanő vezeti majd. Egyik legfontosabb feladata pedig az lesz, hogy kiértékelje a prototípust, ezzel hozzásegítve a mérnököket a végső finomítások végrehajtásához. Ez elengedhetetlen az R3-as homologizációjához. A modell teljesíti az FIA R3-as előírásait, amely engedélyezi a kétliteres boxermotor módosítását. A szoftver és a hardver (például szelepemelés vagy sűrítési viszony) megváltoztatása is része a fejlesztési programnak, melynek végén az autó várhatóan 240-250 lóerőt ad le. Ehhez képest nagyjából 150 kilóval könnyebb, mint az utcai variáns 1080 kilót nyom.
A hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó és a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű igazi versenyhangulatot teremt, míg a bukókeretet a tömeg optimalizálását szem előtt tartva tervezték, és építették meg. A GT86 CS-R3 a legkülönfélébb úttípusokon tesztelve készült fel a német futamra, ahol három nap alatt, 18 szakaszon összesen 274 kilométert fog megtenni.
A CS-R3 privát ügyfelek és márkakereskedések számára lesz elérhető. Segítségével az érdeklődök költséghatékonyan élhetik át a versenyzés élményét, a helyi futamoktól kezdve akár a WRC-ig. A modell 2015 első negyedévében kit formájában lesz elérhető. A pontos árról a végleges műszaki adatok meghatározását követően nyilatkozik a Toyota.