Úgy döntött a Honda sofőrje, itt az ideje megmutatni a világnak, mit tud a Civic talajon, szóval kamerás mobil beélesítve, jobb lába a gázon, bal láb a jobbon – 180 km/óránál pedig jön a meglepetés, egy Trabant 601 kombi formájában.
A turbóval megfűszerezett Trabant bizony veszélyes ellenfél, a tükörben felvillanó gyámoltalan tekintet becsapós, hiszen ez a példány vért akar, méghozzá azokét, akik elé mernek állni. A eset egyébként egy lengyel autópályán történt.
De érdemes megnézni ezt a szintén turbóval felcsigázott 601-est is, ami csupán karosszériában emlékeztet a keletnémet kisautóra, és feladja a leckét a Nissan GTR R35-nek is.
Bízok benne, hogy mindenki ismeri a hazánkban is oly népszerű modell eredetét, de a fiatalabb generáció kedvéért azért néhány sorban nem árt megemlékezni róla.
A Trabant keletnémet kisautó, amelyet a német VEB Sachsenring gyártott. Az első példány 1957. november 7-én gurult le a futószalagról, a legelterjedtebb modell volt Kelet-Németországban, és a többi szocialista országba is exportáltak belőle. A keleti közlekedés szimbólumává vált. Régebbi kiadású autós szakkönyvek még törpeautónak nevezték, hiszen – egyes tévhitek szerint – eredetileg nem is kocsinak készült, hanem fedett motornak. 1957 és 1991 között összesen 6 generáció látta meg a napvilágot.
A 601-es modellt népautónak tervezték, és elérte a célját. Az olcsó, mára legendás, 26 lóerős, kétütemű motorral pöfögő kisautó 2 774 821 példányban hagyta el a zwickaui gyárépületet. Papírjaguárnak is csúfolták, miután karosszériáját fűrészpor és műgyanta felhasználásával készült Duroplatsból gyártották.