A jövőre érkező Lada Vesta augusztus végén mutatkozott volna be a világnak a Moszkvai Autószalonon, de egy sajnálatos baki következtében hamarabb kerültek fel képek az orosz gyártó üdvöskéjének valódi vonalvezetéséről – mindenféle maszkolás nélkül -, mint azt az AutoVAZ tervezte.
Egy nem legális tesztút során bukott le a modell, ugyanis a képeken jól látni, hogy elől csupán az autó neve szerepel a rendszámtáblán, hátul pedig nincs semmilyen azonosító. A több szemszögből is részletgazdag fotók annak köszönhetőek, hogy az 1,6 literes benzinmotor felmondta a szolgálatot, és a Vesta kénytelen volt „parkolópályán” várni a segítséget. – adta ki közleményében a gyártó.
Az út szélén mentésre várakozó limuzinról készített felvételeket az autopareri.com olasz weboldal fórumának egyik felhasználója tette közzé.
A tetszetős Vesta (a név vélhetően az otthon és a család római istennőjét idézi) várhatóan 8000 euró (2,5 millió Ft) körüli belépő áron kerül majd forgalomba, valamikor 2015-ben. A kedvező költségek annak köszönhetők, hogy a csoporton belül más márkák is felhasználják majd a platformot: Dacia és Datsun variáns is elképzelhető, értelemszerűen más és más piacokon; 2016-tól pedig ferdehátúként is megjelenik a Priora helyébe lépő Vesta.
A lépcsőshátú modell a Nissan Micrától eredeztetett padlólemezre, 1,6 literes Renault benzinmotorokkal készül, vonalait pedig az a Steve Mattin jegyezte, akit a Volvótól csábított el az AvtoVAZ – azt kell mondjuk, jó húzás volt!
Az AvtoVAZ július végén közölte le az első hivatalos fotókat a Vestáról; akkor csak az autó orr-része, illetve műszerfala volt látható. Ezekről és a felszereltségről itt olvashatsz részletesebben.