Röviden – Audi A3 Cabriolet 1.4 TSI S tronic |
Mi ez? |
Győrben készülő, alsó-középkategóriás kabrió, prémium kivitelben |
Mit tud? |
Feltűnést kelteni, elkápráztatni |
Mibe kerül? |
Már az alapára is 8 millió feletti, de extrákkal könnyedén feltornászható 11-12 millióra |
Kinek jó? |
Az autózás közben is szabadságra és napfényre vágyóknak, akár négy személynek is |
Külső
Kollégám kérdésére az Audi A3 szedán bemutatóján Wolfgang Egger, az Audi formatervezési vezetője azt válaszolta, hogy azért piros színben állították ki az autót: „Mert még pirosban is ragyogóan mutat. Ez ugyanis egy problémás szín: ha egy autó arányai picit is elcsúsznak, azt a piros fényezés kihozza.”
Akkor tessék megnézni a nálunk járt A3 Cabriolet-t, hiszen ez is piros. Valamit tudnak a tervezők, mert a kocsi nagyon mutatós pirosban is. Rövid túlnyúlások, aránylag hosszú tengelytáv, finoman emelkedő övvonal. Utóbbit persze könnyű volt megvalósítani, hiszen az Audi maradt a klasszikus vászontetős megoldásnál.
Zárt tetővel nehézkes a kilátás hátrafelé. Vastag a C oszlop és kicsi a hátsó szélvédő
Zárt tetővel nehézkes a kilátás hátrafelé. Vastag a C oszlop és kicsi a hátsó szélvédő
Fotó megosztása:
Zárt tetővel is mutatós az A3 Cabriolet
Zárt tetővel is mutatós az A3 Cabriolet
Fotó megosztása:
Látványos a kipufogó, de hangja alig van
Látványos a kipufogó, de hangja alig van
Fotó megosztása:
Az orrész hasonló a többi A3-aséhoz, a többi egyedi
Az orrész hasonló a többi A3-aséhoz, a többi egyedi
Fotó megosztása:
A kormányzás kicsit puha, ami a hétköznapokon előny, de a sportos összképnél hiány
A kormányzás kicsit puha, ami a hétköznapokon előny, de a sportos összképnél hiány
Fotó megosztása:
Nincs fix bukókeret az utasok mögött, borulás esetén a hátsó ülések mögül ugranak elő csövek
Nincs fix bukókeret az utasok mögött, borulás esetén a hátsó ülések mögül ugranak elő csövek
Fotó megosztása:
Kitolható a kabriós időszak az ülésekbe épített szellőzőkkel, amelyeken át meleg levegő fújható az elől ülők nyakára
Kitolható a kabriós időszak az ülésekbe épített szellőzőkkel, amelyeken át meleg levegő fújható az elől ülők nyakára
Fotó megosztása:
Kiemelkedően csendes és igen takarékos, a hengerlekapcsolással is felvértezett 1.4 literes turbómotor
Kiemelkedően csendes és igen takarékos, a hengerlekapcsolással is felvértezett 1.4 literes turbómotor
Fotó megosztása:
A csomagtartóból nyithatóak le a hátsó ülések támlái
A csomagtartóból nyithatóak le a hátsó ülések támlái
Fotó megosztása:
A hátsó ülések lehajthatók, így nagyobb tárgyakat is elvihetünk a kocsival
A hátsó ülések lehajthatók, így nagyobb tárgyakat is elvihetünk a kocsival
Fotó megosztása:
A vászontető kialakítása miatt sokkal szűkebb hátul a kabrió, mint a többi A3 variáns, ezért csak két ülést alakítottak ott ki
A vászontető kialakítása miatt sokkal szűkebb hátul a kabrió, mint a többi A3 variáns, ezért csak két ülést alakítottak ott ki
Fotó megosztása:
A sportosság jegyében a műszeregység mutatói hat órától indulnak. Ez korábban az Alfa Romeóknál volt általános
A sportosság jegyében a műszeregység mutatói hat órától indulnak. Ez korábban az Alfa Romeóknál volt általános
Fotó megosztása:
A szellőzők turbinákra hasonlítanak. Érdekes funkció, hogy nemcsak irányíthatjuk, de fokuszálhatjuk is légsugarat. A hátul ülőknek is jutott befúvó
A szellőzők turbinákra hasonlítanak. Érdekes funkció, hogy nemcsak irányíthatjuk, de fokuszálhatjuk is légsugarat. A hátul ülőknek is jutott befúvó
Fotó megosztása:
Nem hűt feleslegesen a klíma, ugyanis ha lenyitjuk a tetőt, automatikusan kikapcsol. Ha mégis szükségünk lenne rá, természetesen visszakapcsolható
Nem hűt feleslegesen a klíma, ugyanis ha lenyitjuk a tetőt, automatikusan kikapcsol. Ha mégis szükségünk lenne rá, természetesen visszakapcsolható
Fotó megosztása:
A motor beindítására bújik elő a képernyő a műszerfalból, de ha akarjuk, menet közben is elrejthetjük
A motor beindítására bújik elő a képernyő a műszerfalból, de ha akarjuk, menet közben is elrejthetjük
Fotó megosztása:
Kapcsolhatunk a kormányon lévő fülekkel is, de felesleges, az automata jól végzi a dolgát
Kapcsolhatunk a kormányon lévő fülekkel is, de felesleges, az automata jól végzi a dolgát
Fotó megosztása:
A váltó köré költöztek a fedélzeti rendszerek kezelőszervei
A váltó köré költöztek a fedélzeti rendszerek kezelőszervei
Fotó megosztása:
A tető nyitásához egy gombot kell használni, a retesztelést is elvégzi az automatika
A tető nyitásához egy gombot kell használni, a retesztelést is elvégzi az automatika
Fotó megosztása:
Ellentétben a legújabb rendszerekkel, a tekerőgomb nem ismeri fel a kézírást, de így használható, kis tanulást ígényel
Ellentétben a legújabb rendszerekkel, a tekerőgomb nem ismeri fel a kézírást, de így használható, kis tanulást ígényel
Fotó megosztása:
Ha nincs utas a hátsó ülésen, akkor a biztonsági övet egy füllel az első üléshez lehet patentolni, így kevesebbet kell nyújtózkodni
Ha nincs utas a hátsó ülésen, akkor a biztonsági övet egy füllel az első üléshez lehet patentolni, így kevesebbet kell nyújtózkodni
Fotó megosztása:
Az anyagminőség és az összeszerelés is példás, a csomagtartóban találtuk egy apróbb hibát
Az anyagminőség és az összeszerelés is példás, a csomagtartóban találtuk egy apróbb hibát
Fotó megosztása:
Hibátlan az ergonómia az Audi A3-asban
Hibátlan az ergonómia az Audi A3-asban
Fotó megosztása:
A ZF 8 fokozatú váltója jobb, de közvetlen mögötte ott tolakodik a VW-konszern 7 sebességes DSG-je, ami itt S tronic néven fut
A ZF 8 fokozatú váltója jobb, de közvetlen mögötte ott tolakodik a VW-konszern 7 sebességes DSG-je, ami itt S tronic néven fut
Fotó megosztása:
Kiautózhatunk a világból ezekben az ülésekben, a kihúzható combtámasszal és a méretes oldaltámaszokkal jól tartanak az A3 sportülései
Kiautózhatunk a világból ezekben az ülésekben, a kihúzható combtámasszal és a méretes oldaltámaszokkal jól tartanak az A3 sportülései
Fotó megosztása:
18 másodperc alatt nyílik a tető, 50 km/óráig menet közben is
18 másodperc alatt nyílik a tető, 50 km/óráig menet közben is
Fotó megosztása:
Sokat fejlődött a csomagtartó az előző A3 Cabriolet-hez képest. Lenyitott tetővel a korábbi 260 helyett 275 literes,
Sokat fejlődött a csomagtartó az előző A3 Cabriolet-hez képest. Lenyitott tetővel a korábbi 260 helyett 275 literes,
Fotó megosztása:
Zárt tetővel 320 literes a csomagtartó, a rekesz alja - ahova a tető összehajtva kerül - felhajtható
Zárt tetővel 320 literes a csomagtartó, a rekesz alja - ahova a tető összehajtva kerül - felhajtható
Fotó megosztása:
A hátsó szélvédő fűtött, ami segíti az egész éves használatot
A hátsó szélvédő fűtött, ami segíti az egész éves használatot
Fotó megosztása:
Ötletes megoldás az érintőgombos belső lámpa
Ötletes megoldás az érintőgombos belső lámpa
Fotó megosztása:
A szélterelő beszerelésével csökken az utastér kapacitása, de autópályás tempónál sem szeles az
A szélterelő beszerelésével csökken az utastér kapacitása, de autópályás tempónál sem szeles az
Fotó megosztása:
Az Audi Hungariánál a modell elődjéből 2007 és 2013 között mintegy 62 900 darabot szereltek össze az ingolstadti gyárral közös gyártási folyamat során. Tavaly október óta viszont teljes egészében Magyarországon készül az autó
Az Audi Hungariánál a modell elődjéből 2007 és 2013 között mintegy 62 900 darabot szereltek össze az ingolstadti gyárral közös gyártási folyamat során. Tavaly október óta viszont teljes egészében Magyarországon készül az autó
Fotó megosztása:
A vászontetőnek hála az övvonal finoman emelkedő lehet és hátul sem törik meg a vonal
A vászontetőnek hála az övvonal finoman emelkedő lehet és hátul sem törik meg a vonal
Fotó megosztása:
Elődjéhez képest 18 centivel hosszabb a karosszéria, így 442 centiméteres
Elődjéhez képest 18 centivel hosszabb a karosszéria, így 442 centiméteres
Fotó megosztása:
A 140 lóerő bőven elég a 1,5 tonnánál könnyebb autó mozgatására
A 140 lóerő bőven elég a 1,5 tonnánál könnyebb autó mozgatására
Fotó megosztása:
A 18 colos felnik és a peres gumik miatt kicsit rázott a tesztautó, a futómű egyébként jól szűri a hibákat
A 18 colos felnik és a peres gumik miatt kicsit rázott a tesztautó, a futómű egyébként jól szűri a hibákat
Fotó megosztása:
Az orrész hasonló a többi A3-aséhoz, a többi egyedi
Az nem kunszt, hogy nyitott tetővel jól néz ki, de az A3-as csukottan is elegáns: kétajtós szedánnak tűnik. Elődjéhez képest sokkal nyúlánkabbnak hat, ami nem is meglepő, hiszen 180 milliméterrel hosszabb (4421 mm), és egyúttal 15 milliméterrel alacsonyabb az új variáns. A szélessége 28 millimétert gyarapodott. Nagyautósabb az új A3 Cabriolet, miközben átlagosan 60 kilóval könnyebb elődjénél.
A fekete, szürke és barna színben is elérhető vásznat magnéziumból és acélból készült tetőszerkezet tartja, amelyet elektrohidraulikus mechanika 18 másodperc alatt nyit vagy zár, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. Városban tehát bármikor átalakíthatjuk az autót, anélkül, hogy meg kellene állnunk.
Bár látszólag ugyanolyan, mint az alapmodellé, tesztautónkat az extraként megrendelhető, háromrétegű habszigeteléssel ellátott akusztikai vászontetővel szerelték fel. Ezzel az utastér még az autópályákon szokásos tempóval is kellően halk. Meglepő, hogy milyen csend uralkodik bent.
Kiautózhatunk a világból ezekben az ülésekben, a kihúzható combtámasszal és a méretes oldaltámaszokkal jól tartanak az A3 sportülései
Adatlap
Audi A3 Cabriolet |
Méretek (mm) |
4420/1795/141 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
103 (140)/5000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
250 Nm/1500-3500 |
|
Menetteljesítmények |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
9,1 |
Végsebesség (km/h) |
218 |
|
Fogyasztás |
Városban (l/100 km) |
6,1 |
Országúton (l/100 km) |
4,3 |
Vegyes(l/100 km) |
5,0 |
Önsúly/terhelhetőség (kg) |
1365/ 500 |
Belső
Amúgy semmi meglepő nincs az A3 utasterében. Visszafogott, de modern belsővel találkozunk, ahogy a többi Audiban. Az anyagminőség és az összeszerelés szinte tökéletes. De csak szinte. Ha én fizetném, rossz néven venném, ha a gumikéder és szövet úgy elválna egymástól, mint tesztautónk csomagtartójában.
Az autó fedélzeti rendszereit nem a középkonzolról vezérelhetjük, hanem a sebességváltó mögötti részről vagy a kormányról, ettől a műszerfal még letisztultabb. Csak a klímát találjuk a megszokott helyen. A menü nem a legegyszerűbb, a BMW-é jobb. Ezt ugyanis tanulni kell, de néhány nap alatt bele lehet jönni a kezelésébe.
Ahogy az a kabriók és kupék esetében lenni szokott, az A3 Cabriolet-nél is inkább a hátsó sor a kulcskérdés. Elöl pont olyan kényelmesen el lehet férni, mint bármelyik ingostadti (vagy győri modellben), a tesztautóba extraként szerelt sportülésekben pedig különösen jól érezzük magunkat. Hátul azonban csak 175 centis magasságig kényelmes utazni. Ennél magasabbaknak sem lehetetlen, de kis kompromisszumkészségre szükség van, amiben azonban többnyire nincs is hiány – hiszen ez mégiscsak egy kabrió! Legfeljebb a szél zavarhat be egy kicsit, 70 km/óra felett a hátsó ülésen már huzatossá válik a légkör.
Elöl 100 km/óráig kizárólag élmény a kabriózás, ennél gyorsabban hajtva elkezd felőrösödni a szélzaj, bár a huzat ekkor sem zavaró. Ha a szélfogó hálót is bevetjük – és kétszemélyesre szabjuk a kocsit -, akkor az autópályás tempó is vállalható nyitott tetővel. A hűvösebb idő sem akadály, hiszen elérhető az anno a Mercedes által bevezetett légsál, amely az első ülések háttámláiba rejtett szellőzőből fúj meleg levegőt az elöl ülők nyakába.
Elődjéhez képest 18 centivel hosszabb a karosszéria, így 442 centiméteres
Milyen vezetni?
Bár külsejével lendületet sugároz az Audi A3 Cabriolet, ennek ellenére sem sportkocsi. Ha azt várjuk tőle, csalódni fogunk – ez a kocsi suhanásra született. A futómű kisimítja az úthibákat, és ha nem 18 colos kerekek lennének az autón, talán egyáltalán nem is rázna. A kormány szervója túl lágy – hangolásánál talán a nőkre gondolhattak elsősorban, de ez az apróság csak gyors kanyarokban tűnik fel. Rázós úton pedig azt is észlelni, hogy nyitott tetővel picit csavarodik a karosszéria.
Ám ezeket csak az veszi észre, aki gyakran ül másik autóban és koncentrál a különbségekre. A többiek elégedetten csettintenek. Szuper autó!
A tesztautóban 140 lóerős, turbós benzinmotor (már nem rendelhető, 150 LE van helyette) szerepel, amely tökéletes választásnak tűnik. A hengerlekapcsolással (lásd keretes írásunkat) is felvértezett 1,4 literes motorra nem lehet egy rossz szavunk se. Erősnek hat, könnyedén viszi az autót, 250 Nm-es nyomatékának hála nagyon rugalmas és mindemellé elképesztően csendes. Van erősebb motor, de nincs rá szükség.
Az extraként rendelhető hétfokozatú duplakuplungos automata váltó a legtöbbször észrevétlenül teszi a dolgát, nem rondítva bele a suhanásba. Működése akkor tűnik fel, ha hirtelen akarunk kilőni, mert ilyenkor a maximális teljesítmény érdekében durván visszakapcsol – felébresztve a relaxáló sofőrt és utasait. Teljesen feleslegesek a kormányon lévő váltófülek, az automata jól választ helyettünk.
Hibátlan az ergonómia az Audi A3-asban
4 henger -> 2 henger
Kis terhelésnél, 1400 és 4000/perc fordulat között egy ügyes mechanika kikapcsolja a két középső hengert, méghozzá úgy, hogy a szelepek zárva maradnak. A kikapcsolt hengerekben az üzemanyag-befecskendezését is megszüntetik erre az időszakra.
Nem egyik bütyökről másikra tér át a vezérlés (mint pl. a Honda VTEC-ben), hanem a bütyök helyett egy olyan tárcsát csúsztat a mechanika a himba alá, amely semekkora kiemelést nem idéz elő, vagyis a szelep zárva marad. Az átkapcsoláshoz, vagy a visszakapcsoláshoz szempillantásnyi idő, azaz 11 ezredmásodperc is elég.
A hengerlekapcsolás nagyjából 0,4 liter üzemanyagot spórol meg száz kilométerenként, miközben 8 grammal csökkenti a CO2 kibocsátást kilométerenként. További részletek a technológiáról a Vezess.hu korábbi cikkében, kattints erre a linkre!
Kitolható a kabriós időszak az ülésekbe épített szellőzőkkel, amelyeken át meleg levegő fújható az elől ülők nyakára
Fogyasztás, költségek
Bár egy átlagos magyar autónál sokkal jobban megy a 140 lóerős A3, a fogyasztása mégis remek. Húsz százalékban városban, nyolcvan százalékban lakott területen kívül, 80-120 km/h között használva 6,8 literes átlagot mértünk. Ez igazán meggyőző, tekintve, hogy nagyrészt teltház volt a kocsiban és a nyitott tető miatt a légellenállás sem volt optimális.
Az A3 Cabriolet 8,4 millió forinttól vehető meg 125 lóerős motorral, az erősebb 1,4-essel és sok extrával felvértezett tesztautó közel 13 millióba kerül. Ebben az árban hangszigetelt tető, sportülés, bőrborítás, 18-as kerék és navigációs rendszer is szerepel. Sok pénz, de nincs olcsó kabrió, és aki kifizeti az A3-asért, az nem fog csalódni, csak az élmény marad minden napra. Ráadásul ez egy magyar termék, teljes egészében Győrben készül.
Mellette – Ellene |
- Kiváló motor
- Remek sebességváltó
- Takarékos üzem
- Elegáns külső
- Jó minőségű utastér
- Csendes
|
- Drága
- Nehezen pakolható csomagtartó
- Tolatáskor, rosszul átlátható zárt tetővel
|
Hány pontot ér az Audi A3 kabrió változata takarékos benzinmotorral és automatával?
Hány pontot ér az Audi A3 kabrió változata takarékos benzinmotorral és automatával?