A robotautók piacra kerülésének hajnalához értünk. Egyre több videót látunk önmaguktól cselekvő kocsikról, de mind közül ez a legőrültebb.
Ha valaki nem követte volna a témát, dióhéjban itt tartunk most robotautó téren:
– A fejlesztések úttörője nem egy autógyár, hanem a Google
– Az általuk tervezett rendszer hároméves tesztelés után arra a szintre jutott, hogy biztonságosabbak és óvatosabbak, amikor saját magukat irányítják, mint amikor ember veszi át a kormány
– Sorozatgyártásban a legtöbbször példaként említett, részleges önálló közlekedésre képes sztár a Mercedes S-osztály, szinte minden tesztben megmutatták, hogy az autó elengedett kormánnyal kanyarodik autópálya-tempónál, enyhe ívű fordulóban.
– Több gyártó kínál már intelligens sebességtartó automatikát, ami bizonyos körülmények között képes az autó sávban tartására, valamint dugóban állóra fékezi az autót
Tehát az autózás egyik legérdekesebb időszaka áll előttünk, és a közösségi hálóknak, gyors videófeltöltésnek hála, első kézből kapjuk lassan öntudatra ébredő autókkal kapcsolatos valós tapasztalatokat. Ilyen volt a nemrég felbukkant, üdítősdobozzal átvert Mercedes, valamint a sofőr nélkül, teljesen önállóan parkoló BMW i3.
Vélhetően a videón szereplő Infiniti Q50s tulajdonosa látta ezeket, és úgy érezte, emelnie kell a tétet. A japán gyártó által használt rendszer jól, sőt meglepően jól működik, mégis ezt a vezetőülésből a hátsó sorba mászva bizonyítani nettó őrültség, ráadásul a többi közlekedőt is veszélyezteti.
Az más kérdés, hogy az Infiniti semmilyen szinten sem reagált a vezető vakmerő tettére, a vészleállás elmaradt, pedig nem egy érzékelő jelzi, ha a sofőr nem ül a helyén.