Úgy tűnik a gazdagoknak soha nem merül ki a bankkártyájuk, hiszen elég csak azt nézni, hogy minden évben felröppen 2-3 olyan autó, ami csillagászati áron kerül kalapács alá. Csakhogy a legmagasabb összegeket említsük: 2012-ben ott volt a Ferrari 250 GTO, ami 8 milliárd forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát, tavaly pedig szintén egy GTO sokkolta a világot, ami 11 milliárdért kelt el, az adásvétel ez esetben aukción kívül történt. 
A héten megszületett a legújabb aukciós világrekord, ami szintén a Ferrari ikonikus modelljéhez köthető. A 250 GTO Berlinettára 38,11 millió dollárnál sújtott le a kalapács. Átszámítva ez 8,89 milliárd forint, szóval még akkor sem lenne esélyünk megvenni, ha nyerünk a lottón. Az aukciót a Bonhams ház (székhelyük az Egyesült Királyságban található) bonyolította, és a prémiumuk 3,46 millió dollár (807 millió forint) volt, ezen az egy autón.
A lottóötös is kevés ehhez az autóhoz 1
A lottóötös is kevés ehhez az autóhoz 19
Az immár új tulajdonban lévő sportautó, a 3851GT gyártási számot viseli, és az olasz Fabrizio Violatié volt utoljára – egészen 2010-es haláláig -, aki amatőr versenyzőként is tevékenykedett. A kocsi viszont leginkább attól érdekes, hogy ezzel szenvedett halálos balesetet a korábbi olimpiai bajnok, francia síző Henri Oreiller, 1962-ben egy franciaországi versenyen. Az összetört versenyautót később a Ferrari műhelye javította meg.

A lottóötös is kevés ehhez az autóhoz 20
A Ferrari 250 GTO (Gran Turismo Omologato) összesen harminckilenc példányban készült 1962 és 1964 között. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja 300 lóerőt teljesített, aminek nem volt nehéz dolga a csupán 1,1 tonnás autóval. A homologizációs céllal forgalomba bocsátott gépkocsit nem vásárolhatta meg akárki, az alapító Enzo Ferrari személyes jóváhagyása kellett ahhoz, hogy a reménybeli vásárló hozzájuthasson a minden idők legkívánatosabb Ferrarijának kikiáltott autóhoz.