A fővárosi közlekedési vállalat a megelőzésre is sokat fordít: az újonnan forgalomba helyezett járműveket például nanotechnológiás bevonattal védik, az üvegfelületeket védőfóliával látják el. A közelmúltban kifejlesztett nanotechnológiás bevonattal, illetve az üvegek karcmentes fóliázásával hatékony, láthatatlan és hosszú távon olcsóbb védelem biztosítható a rongálások ellen. Az üvegfelületekre és a belső térelválasztókra tapasztott vékony réteg ugyanis könnyen eltávolítható a BKV szakemberei által a rajta lévő karcokkal együtt.
Az ablakok fóliázása a 2-es metró teljes járműparkján már megtörtént, de a Combino villamosok ablakait is védőréteg borítja. Ez a védelem átlagosan félévente 3,8 millió forintjába kerül a BKV-nak. 2011 óta pedig csak a villamosok védelmére, közel 2 070 000 folyóméternyi fóliát kellett felhasználnia a társaságnak. Egyes járműveket kamerarendszerrel is felszerelték annak érdekében, hogy a járművezető és a forgalmat ellenőrző szakemberek megelőzhessék a balesetvédelmi szempontból kockázatos helyzeteket illetve, hogy tetten érhessék a rongálókat. A rendszer működik, hiszen a BKV Forgalombiztonsági Osztályának adatai szerint 2014. első félévében 109 olyan járműrongálás történt, mely helyszíni rendőri intézkedést vont maga után.
A kamera egyébként érthetetlen módon egyes vandálokat nem tart vissza, hiszen akadt már olyan utas akit leszedte az egyik kapaszkodón található borítást, de volt olyan, akit az egyik új Citaro ablaka zavarta a szabad kilátásban. A BKV-nak sajnos arról nincs statisztikája, hogy az elkövetők rendelkeztek-e a rongálás pillanatában érvényes jeggyel, vagy bérlettel, pedig felettébb érdekes lenne.