A Mazda hagyományosan nem foglalkozott a hibridekkel: hitvallásuk szerint előbb a belső égésű motorok hatásfokát kell maximalizálni, és csak utána kiegészíteni azt segédrendszerekkel. Most már nekik is van benzin-elektromos hajtásláncuk, és ha hihetünk a híreszteléseknek, hamarosan a dízel hibrideket gyártó márkák egyre gyarapodó csapatához is csatlakoznak.
A Yomiuri Shimbun újság beszámolója szerint már 2016-ra elkészülhet a dízelmotorral (várhatóan a nagyobbik, 2,2 literessel) kombinált elektromos hajtáslánc. Teljesítményről nincs szó, ám az átlagfogyasztás állítólag 30 százalékkal alacsonyabb lesz, mint a rásegítés nélküli dízeleknél, ez durván 2,5 litert jelentene 100 kilométeren.
A hajtáslánc a Mazda6 helyett a Mazda3-ban debütálna, abban a modellben, amely már most is kínál hibrid kivitelt. A Mazda Axela (Mazda3) hibrid (nyitóképünkön) egy egyedi fejlesztésű, kétliteres benzinmotort és egy villanymotort kapott. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,25 liter/100km, a kizárólag szedán kivitelben, CVT-váltóval kínált modellt tavaly november óta forgalmazzák Japánban.