A Volvo Cars göteborgi központjához közel, félmilliárd svéd koronás beruházással, kétmillió négyzetméteren jött létre az a tesztközpont, ahol személy- és haszongépjárművek aktív biztonsági rendszereit lehet az eddigieknél életszerűbb körülmények között tesztelni.
Az elsősorban a Volvo céljait szolgáló, de bármely autógyártót fogadni képes AstaZero (a név első tagja az Active Safety Test Area kifejezés rövidítése) központ 5,7 kilométeres autópálya-szakaszból, egy 40 x 25 méteres, négy háztömbös városi szimulációból, egy 120 méter sugarú, nagysebességű körpályából, valamint egy 700 méteres, többsávos országútból áll.
Ezeken a legkülönfélébb közlekedési helyzetek szimulálhatók, a véletlenszerűen az autó elé kerülő akadályoktól a ráfutásos, kikerüléses helyzetekig. Az országúton buszmegálló, pihenő, valamint T-elágazások és kereszteződések is vannak, a városi környezet változó szélességű és felületű úthálózatot, kerékpársávot, városi világítást kínál, a nagysebességű tesztkörre pedig három különböző ponton (többek között egy 1000 méteres gyorsítóútról) is be lehet hajtani.
A nagysebességű, illetve komplex forgalmi helyzeteket szimuláló teszteken robotok vezetik az autókat, a személyautók mellett buszok, teherautók vagy akár kerékpárosok is okozhatnak programozott veszélyhelyzetet, kiderítve, hogyan reagálnak ilyenkor a tesztelt típusok.
Az útjelzések, táblák, lámpák kialakítása és nyelvezete változtatható, így a különböző autógyártók tesztpilótái ismerős környezetben vizsgálhatják az autók viselkedését.
A Volvo célkitűzése, hogy 2020-ra autóiban senki ne szenvedjen súlyos vagy halálos kimenetelű balesetet. Az AstaZero tesztpálya rugalmasan variálható kialakításával fontosnak bizonyulhat ezen cél elérésében, amelyet egyébként a svéd állam is támogat.