A Toyota és a BMW még két évvel ezelőtt kötöttek megállapodást, amelynek értelmében kiszélesítették kutatási együttműködésüket a kis tömegű szerkezetek, az üzemanyag-cellás és elektromos hajtásláncok és egyéb modern technológiák terén. Ennek elemeként a bajorok az idei évtől 01,6 és 2,0 literes dízelmotorokat adnak a japán óriásnak, és természetesen ott van a közös Supra-Z4 projekt, amelynek eddigi egyetlen, konkrét momentuma a Toyota FT-1 formatanulmánya. 

Most azonban úgy tűnik, tovább bővítik ezt a kooperációt. A Toyota GT86 sikerén felbuzdulva a japán márka, amely néhány éve még örökre szakítani akart a sportos modellekkel, még kisebb, még kedvezőbb árú sportkocsival szeretne színre lépni. A 4 Wheels News úgy tudja, egy háromajtós ferdehátúról van szó, amelyet a BMW 1-es szériájából fejlesztenének ki (alakítanának át) a japánok. 
Az autó orrában egy másfél literes, 130 lóerős szívómotor dolgozna. A Yamahával közösen kifejlesztendő erőforrás szerény 150 Nm forgatónyomatéka hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltón keresztül jutna el a hajtott kerekekre. 
Hogy ennek pontosan mi értelme volna, nehéz megmondani, hiszen a költségeket jelentősen csökkenteni aligha tudnák, így a BMW-hez hasonlóan túlárazott járművet kaphatnánk. Ugyanakkor a nem egészen egy tonnásra tervezett tömeg kompenzálhatná az alulmotorizáltságot. 
Ha lesz valami a projektből, akár már a jövő évi Tokiói Autószalonon bemutatkozhat, és két évvel később piacra is kerülhet a Toyota apró sportautója.