Hosszú lenne felsorolni mindazt amihez Bran Ferren ért, legyen elég annyi, hogy igazi polihisztor. Ő volt az aki anno a Samsung és Apple között dúló, az érintőképernyőkön történő kétujjas zoomolásról szóló 1 milliárd dolláros (237 milliárd forint) vitából győztesen került ki, jobban mondva Ferren cége, az Applied Minds.
A tudós, mérnök, feltaláló, építész, fotós, multitalentum, kalandor 57 éves korában kapta meg élete legnehezebb, és legnagyobb odaadást igénylő projektjét: kislánya született. Kira nemrég töltötte be negyedik életévét, és édesapja elhatározta, hogy gyermekének minél hamarabb meg kell ismernie az egész világot. Bran Ferren viszont nem olyan ember aki repülővel vág neki a világkörüli útnak, inkább saját járművet épít a „kiruccanáshoz”.
A képen Bran Ferren és kislánya Kira
Még kislánya születése előtt elkezdett dolgozni a „KiraVan” tervein, ami egy minden terepen közlekedni képes, három tengelyes, hi-tech kütyükkel teleszórt lakókocsi. Az előkészületeknél olyan cégektől kért tanácsot Ferren, mint a General Motors és az Amerikai Egyesült Államok Légierejének szakértői, illetve bányákban dolgozó munkagépeket tanulmányozott.
Maga a vontató a Mercedes-Benz által gyártott 260 lóerős Unimog egyik felspécizett példánya. A szerelvény teljes hossza 16 méter, magassága 4 méter, tömege 26 tonna, ami 12 darab kevlárral megerősített, 117 centiméter átmérőjű, egyenként 200 kilogrammot nyomó abroncson gurul. A hajtás 4×4 illetve 6×6 üzemmódban történhet, az automata hólánc pedig menet közben, gombnyomásra felpattan a gumikra, amennyiben szükséges.
Ha hinni lehet a specifikációnak, a „KiraVan” 45 fokos emelkedőn is képes felmászni, ami ekkora „hátizsákkal” igazán szép teljesítmény. A jármű hatótávolsága 3200 kilométer, köszönhetően a 650 literes üzemanyagtartálynak, és a fogyasztás optimalizálásnak. Végsebessége 120 km/óra, 6×6-os üzemben pedig 50 km/óra.
Ne felejtsük el a „KiraBike”-ot sem, ami szintén helyet kapott a monstrumban
Beülve a volán mögé azonnal a „Csillagok Háborújában” (Star Wars) érezhetjük magunkat, már csak Csubakka (Chewbacca) hiányzik az anyósülésről. Huszonkét kamera gondoskodik arról, hogy tökéletes képet kapjunk a körülöttünk történő eseményekről, ebből az egyik egy 12 méter magasra kitolható, nagy látószögű egység. De a műszerfalon kapott helyet a hőkamera képe, és egy radar is.
A legdurvább, hogy a fedélzetről szabadjára engedhetünk távirányítású drónokat, amik felderítik a terepet mielőtt nekiindul a három fős „legénység” az ismeretlennek.
A lakórészben megtaláljuk az irodát, a hálószobát, a fürdőt és a konyha/nappali/étkező kombót, legfelül pedig a 4 éves Kira saját kis kuckóját. Az elektronikai és kommunikációs eszközök tárháza még egy tengeralattjáró legénységét is zavarba hozná, a konyhapulton lévő dupla kijelző gyakorlatilag diagnosztikai központként funkcionál, bármilyen a járművel kapcsolatos információhoz hozzá lehet jutni: a guminyomástól kezdve, az út hőmérsékletén át egészen a drónok kameraképéig.
A milliárdos Ferren nem árulta el, hogy mennyi pénzt emészt fel maga a jármű, de egyes becslések szerint simán üti a 2 millió dollárt, ami durván fél milliárd forintnak felel meg. Ha pedig jobban belegondolunk inkább hasonlít a „KiraVan” egy titkos katonai mobil-bázishoz, mint egy világkörüli túra málhás szamarához.