A belgiumi első szabadedzésen Nico Rosberg, délután viszont Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, vagyis egyelőre szinte minden menetrend szerint történik. „Jó volt visszaülni az autóba, jól éreztem magam ma” – mondta Hamilton. „A reggel nem volt igazán erős, délutánra egyértelműen javultunk.”
„Mint mindig, ezúttal is lesz munkánk este, de alapvetően rendben volt a nap. Mindkét edzés száraz maradt, szombatra viszont esőt mondanak, vagyis fontos a lehető legtöbb időt kint tölteni, mert a versenyig valószínűleg már nem lesz mód szárazon gyakorolni. A múltban többször láttunk itt esőt, nagyon össze tudja keverni a dolgokat, főleg, ha vegyesen lesznek vizes és száraz részek. A mai nap egyetlen rossz része az volt, hogy nyakon öntöttem magam jeges vízzel.”
Noha Nico Rosberg hat tizedet kapott a második edzésen, nem volt elégedetlen. „Nagyszerű érzés újra itt lenni Spában” – fogalmazott a német. „Fantasztikus a pálya, bár az Eau Rouge trükkösebb a kisebb leszorítóerő miatt. Nagyon precíznek kell lenni, kopott gumikkal különösen nehéz padlógázzal átmenni. Úgy tűnik, ismét a miénk a leggyorsabb autó, de itt más a helyzet, mint a többi pályán.”
„Néhány csapat közelebb van hozzánk, dolgoznunk kell az egyenesbeli tempónkon. Ahogy általában, ismét hosszú esténk lesz a ma gyűjtött adatok elemzésével. A nagy kihívás, hogy egyszerre legyünk gyorsak egy körön és a teljes versenytávon is.”
A Ferrari komoly fejlesztési csomaggal érkezett Spába, Fernando Alonso pedig mind a délelőtti, mind a délutáni edzésen a két Mercedes mögött, a harmadik helyen zárt. Nem tagadta, hogy sok dolguk volt.
„Más ez, mint a többi versenyhétvége, mert Spa egy gyors pálya, majdnem egy hónap után itt visszatérni igazi öröm” – sorolta Alonso. „Az is jó volt, hogy ma száraz körülmények között vezethettünk. Itt mindig nagyon változékony az időjárás, szombaton eshet is, de készen állunk rá, akármilyen is legyen az idő. Itt és Monzában is nagyon fontos a motorerő, tudjuk, hogy nem lehet csodát tenni, de igyekszünk mindent optimalizálni. Az autó az előzetes szimulációknak megfelelően viselkedett, ez egyértelműen biztató.”
Kimi Räikkönen hiába ment egész jól délelőtt, délutánra utolérte a technika ördöge, idén már sokadszor. „Nehéz, hibák sorozatával dúsított nap volt, értékes időt veszítettem. Délelőtt a fékekkel volt problémám, de miután megoldottuk, sikerült végigvinni a tervezett programomat. A hétvégére hozott fejlesztéseink beválni látszanak, az adatok összevetése után meglátjuk, mi lehet az ideális csomag. Délután elektronikai probléma nehezítette a dolgunkat, a versenyszimulációt nem is tudtuk elvégezni. Holnap sűrű utolsó edzésünk lesz” – jósolta Räikkönen.
A Williams a várakozásoknak megfelelően ott volt az elején. „Jó péntek volt, problémák nélkül, sokat tanultunk az autóról” – nyilatkozta Felipe Massa. „Tapasztaltunk némi gumikopást, szóval a stratégia döntő lesz, mindig a jó gumival, jó időben kell a pályán lennünk. A Mercedes még mindig erősnek tűnik, és láthatóan előnyben van a többiekkel szemben, de most jó esélyünk lehet a dobogóra. Gondoskodnunk kell arról, hogy folyamatosan tökéletesítsük az autót a hétvégén.”
Valtteri Bottas ígéretes pénteken van túl. „Rengeteg beállítási tesztet végeztünk el ma, jó eredményekkel” – mesélte a finn. „Jó eredményt érhetünk el az időmérőn és a versenyen is, mert a pálya kedvez az autónknak. Az autó egyensúlya kezdettől fogva jó volt, folyamatosan tudtunk javulni, de még nem vagyunk a csúcson. A lágy gumikon nem volt igazán jó köröm, mégis ígéretes időt futottam, ami igazán jó előjel.”
A Belgiumba új aerodinamikai csomaggal érkezett McLaren remekül szerepelt, Jenson Button mindkét szabadedzésen a legjobb ötben zárt, sőt az első szektorban az övé volt a legjobb idő. „Jó egyensúlyt találtunk ma, de ahogy általában, most sem lehetünk teljesen elégedettek. A lágy gumikkal nagyon jól mentem, a közepessel viszont Kevin boldogult jobban, ennek ki kell derítenünk az okát” – nyilatkozta Button.
„Az első szektorban mi vagyunk a leggyorsabbak, a harmadikban csak egy tized a lemaradásunk, viszont a középsőben közel egy másodperc. Ezen dolgoznunk kell. Ami az Eau Rouge-t illeti, nos, ez az új alacsony légellenállású csomaggal elég érdekes. Több mint 300 km/h-s sebességnél túlkormányozottá válik az autó, és be kell vallanom, hogy több alkalommal üvöltöttem a sisak alatt, különösen akkor, amikor sok benzinnel mentem.”
Kevin Magnussennek sem lehet oka a panaszra, kétszer is a top10-ben végzett. „Az autónk elég jónak érződik itt, keményen tudtam nyomni. De persze még így is javíthatunk rajta finomhangolással. Személy szerint száraz időben reménykedem, mert akkor folytathatjuk a fejlesztéseket – és akárhogy is, száraz aszfalton mindig nagyobb élmény vezetni” – vélekedett a dán.
A Red Bull az idei papírforma szerint nem volt valami versenyképes a belga pályán, Daniel Ricciardo a nyolcadik idővel zárta a pénteket. „Azt hiszem, tudtuk előre, hogy itt nehéz lesz kitörnünk a középmezőnyből, láthatjuk, hogy a Force India, a McLaren, a Toro Rosso és mások is erősek. Remélhetőleg holnapra gyorsulunk egy kicsit, hogy eléjük kerülhessünk. A hosszú etapos tempónk jobb, mint az időmérős, ez azért nem rossz, erős versenyautóval mindig élvezetesebb a vasárnap. Ha a pálya felgumizódik és az időjárás egy kicsit változik, akkor jobb lehet a helyzetünk” – bizakodott Ricciardo.
A címvédő Sebastian Vettelnek siralmas volt a napja, Räikkönenhez hasonlóan technikai problémákkal küzdött, a teljesen friss, immár ötödik motorjának elektronikája, majd kipufogórendszere is elromlott, délután nem is ment. „Új motor volt, reméljük, nem károsodott, ezért nem is mentem délután” – így Vettel. „Ha mégis sérült, akkor egy új kell majd, ha nem is erre a hétvégére, de hamarosan. Valamikor biztosan jön majd egy hatodik, a kérdés csak az, hogy összesen mennyi kell. Gyakorlatilag elkerülhetetlen a büntetés. A hiba a felkészülésben sem segített, csak délelőtt mentem pár kört, bár az világos, ez nem a mi pályánk.”
A Renault motorfőnöke, Remi Taffin péntek estére megerősítette, hogy Vettel most még nem kap hátrasorolásos büntetést, nem kell neki hatodik erőforrás-komponens. „Délelőtt friss motor dolgozott, de megadta magát a gyújtás. Az egyik henger elszállt. Sajnos vissza kellett térnünk egy régebbi motorhoz, de nem nagy gond, mert a Magyar Nagydíjon egy tartalék darabot használtunk. A huzalozás ellenőrzése után a mostani motor újra használható lesz a következő hétvégén. Azt viszont kijelenthetjük, hogy a következő versenytől fennáll a büntetés veszélye, 99 százalék, hogy valamikor elérjük a hatodik motort.”
A mezőny végében „újoncot” avattak, a Caterhamnél a 32 éves, háromszoros Le Mans-győztes André Lotterer első ízben vezetett a Forma-1-ben versenyhétvégén. Az Audi-pilóta még a rajtrácson tragacsnak számító zöld járgány vezetését is élvezte.
„Azt hiszem, egész simán ment a nap. Nagyon sokat kellett tanulnom nagyon rövid idő alatt, lépésről lépésre haladtam, ki kellett ismernem az autó és a gumik viselkedését, a motor erejét. Még mindig nem ismerem az összes funkciót, de azért haladok. Ami a tempót illeti, még csak most kezdek belelendülni, szerintem van még bennem tartalék. Összességében elégedett lehetek.”