Egészen a közelmúltig úgy volt, megmarad az elsőkerék-hajtású konfigurációnál a Ford sportos alsó-középkategóriás modellje, a Focus RS. A legújabb jelentések szerint azonban a Ford meggondolta magát, és az összkerékhajtásra szavazna.
A Road and Track nevű, amerikai szaklap gyári forrásokra hivatkozva számolt be arról, hogy a két év múlva bevezetendő Ford Focus RS 4WD hajtásképletet kap. A rendszer új fejlesztésű lesz, nem azonos tehát a Kuga megoldásával: a dinamikus, pontos kanyarvételt szelektív nyomatékszabályozással segítené, nem csak a hátsó, de az első tengelyen is.
A motor a gyár 2,3 literes, négyhengerese lesz. Ezzel először a Mustang fedélzetén találkozhatunk, itt azonban megnövelik a teljesítményét: 310 helyett akár 350 lóerőre is képes lehet az EcoBoost egység. Sebességváltóból minden bizonnyal megmarad a hatfokozatú kézi; a futóművet megnövelt fékekkel, átdolgozott első felfüggesztéssel, merevebb szerkezettel készítik fel a nagyobb igénybe vételre.