Az Aston Martin először öt éve, 2009-ben vetette fel, hogy luxusszedánt gyártana, a patinás Lagonda név alatt. Néhány tanulmánnyal később idén már materializálódott a típus, ám egészen mostanáig csupán két, keveset mutató fényképet láthattunk az autóról.
Most viszont lehullott a lepel az autóról, ha nem is hivatalosan: a modell egy példányát Ománba szállították tesztelésre, és a repülőtéren fényképezték le a típust, alighanem az Oman Air légi társaság megbízásából, akik szívhez szóló közleményben méltatták együttműködésüket a neves brit sportautó-márkával.
Azt eddig is tudtuk, hogy a Lagonda nem alkalmazza majd az Aston Martin jellegzetes formajegyeit, ennek ellenére a hűtőmaszk nyomokban emlékeztet az anyamárkára, akárcsak a hátsó lámpatestek kialakítása. Ezeken túl azonban teljességgel egyedi formákkal találkozunk, a fényszóróktól kezdve az alapvető sziluettig, amely kifejezetten konzervatív és szögletes. Ez nem véletlen, hiszen a Lagonda nem sportlimuzin (arra ott van az Aston Martin Rapide), hanem igazi, sofőrös luxusautó.
Ez persze nem jelenti azt, hogy tohonya volna: a Rapide padlólemezére épülő Lagonda tömegét szénszálas karosszériaelemek csökkentik, motorja pedig a híresztelések szerint az anyamárka áthangolt V12-ese lesz, hat literrel és 600 lóerőt meghaladó teljesítménnyel. A hátsó kerekekre nyolcfokozatú automata váltón át jut el a nyomaték; százra alig több mint 4 másodperc alatt gyorsul az elegáns szedán.
A gyártója által csak „kiemelkedő autóipari műalkotásként” emlegetett Lagonda nem lesz gyakori látvány az utakon: egyrészt kevesebb, mint száz darab készül (teljes egészében egyedi igények szerint) a nagy limuzinból, másrészt forgalmazását kizárólag az arab világban tervezi a gyár. Az ár ennek megfelelően nem nyilvános ? akinek kell az autó, úgyis ki tudja fizetni.