A következő három hónap során durván egyharmadával csökkenti a Lada gyártási darabszámait az AvtoVAZ, jelentette a Reuters moszkvai irodája. 

A döntést nem a szokásos bércsökkentési törekvések indokolják; a dolgozók teljes fizetésüket megkapják ebben az időben, épp csak 25 ezer autóval kevesebbet kell gyártaniuk. A hivatalos magyarázat szerint a jobb készletgazdálkodás iránti törekvések és az orosz piac általános zsugorodása miatt fogja vissza a termelést a gyár. 
Az év első hét hónapjában 16 százalékkal esett vissza az legnagyobb orosz márka termékei iránti kereslet. Az AvtoVAZ üzeme júliusban 47 100 Ladát és 12 100 Renault-t gyártott; az éves termelési mutató eddig 220 811 darabon áll. A lassuló gazdasági növekedés és az ukrán válság miatti nyugati szankciók együttes hatására erősen csökkent a vásárlási kedv Oroszországban. 
Már nem kell a Lada 1
Júniusban még 17, egy hónappal később már 23 százalékkal maradt el a piac a 2013-astól; eközben a Lada eladásai 25 százalékkal 28.014 darabra estek vissza az év hetedik hónapjában. Tavaly összesen 438 400 darab Lada, illetve 20 800 Renault és Nissan készült az AvtoVAZ üzemében. Az első hét hónapra vetítve 213 700 darab Ladáról és 51 800 Renaultról, illetve Nissanról volt szó. 
Azt már az év elején bejelentették, hogy decemberre 13 ezer alkalmazottat fognak elbocsátani. 
Az AvtoVAZ talpra állítását célzó, ambiciózus tervek keretében az elkövetkező években komoly modelloffenzívát tervez a Lada: a ráncfelvarrások mellett több kategóriában is új típusokat állítanak a rajtrácsra; elsőként a modern, alsó-középkategóriás Vestát.