A plzeňi székhelyű Škoda Electric még április végén írta alá azt a szerződést, amely szerint hat darab, teljes mértékben alacsonypadlós trolibuszt szállíthat le a kelet-spanyolországi üdülővárosnak, Castellónnak. A MetroStyle névre keresztelt futurisztikus megjelenésű buszokat eddig hibrid, hagyományos, valamint troli hajtással kínálták kizárólag csuklós kivitelben. Ezért is tekinthető különlegesnek a spanyol megrendelés, hiszen ezek lesznek az első 12 méteres, szóló kivitelű MetroStyle buszok.

Az első prototípus nemrég készült el, a cseh gyártó ugyanis végzett a hajtáslánc beszerelésével. A jármű felépítményét a lengyel Solaris készítette, a villamos berendezéseket pedig teljes egészében Škoda gyártja. Ahogy az akkumulátorokat is, melyek lehetővé teszik a troli haladását akár a felső-vezeték nélküli, vagy a feszültségmentes szakaszokon is. A MetroStyle Trollino további előnye, hogy az akkumulátorok menet közben újra tölthetők, ami megkönnyíti folyamatos használatukat.

A jármű után garantáltan megfordulnak majd az utasok és a járókelők is, hiszen elölről és hátulról úgy néz ki, mint egy villamos, ugyanakkor oldalról határozottan busznak tűnik. A hatás szándékos, hiszen a lengyel gyártó az autóbuszok mozgékonyságát, valamint a villamosok gazdaságosságát kívánta ötvözni a típuscsalád megalkotásánál. A MetroStyle buszok megtervezésénél elsősorban az Urbino városi buszok, valamint a Tramino villamosok formajegyeit használta fel.
Škoda, ami után mindenki megfordul 1

A csuklós MetroStyle Trollino belülről: tágas és virágos

A csuklós MetroStyle Trollino belülről: tágas és virágos

A típuscsaládot ugyanakkor kifejezetten a nagy forgalmú vonalakra tervezték, ezért a modellcsalád tagjai kiválóan alkalmasak az úgynevezett zárt pályás rendszerben történő közlekedésre is (BRT). A Solaris MetroStyle autóbuszai az átlagos városi buszoknál magasabb utazási komfortot, valamint kényelmesebb vezetési élményt nyújtanak az utasoknak és a buszvezetőknek egyaránt.

(A felső képet Jiri Rieger készítette)