A hétvégi Olasz Nagydíj előtt Felipe Massa arra kérte a Williamst, hogy a csapat cseréljen fékeket. A monzai futamtól mindkét pilóta jó eredményt vár. Massa az idény korábbi részében is küszködött már a fékekkel, de a problémái a Belga Nagydíj időmérőjén csúcsosodtak, ahol csak a kilencedik lett. A brazil nem tudta felmelegíteni rendesen a fékeket, ezért a tárcsák „felüvegesedtek”, csökkentve a fékhatást.

F1: A Williams odacsap, Massa új fékeket kér 1
F1: A Williams odacsap, Massa új fékeket kér 5


A Williams a Carbone Industrie fékeit használja, Massa azonban a Ferrarinál alkalmazott Brembo tárcsákat és fékbetéteket szeretné használni. „Nem először jött elő ez a probléma az idén” – mondta Massa. „Esős időben többször tapasztaltuk, hogy a fékek nem nyújtanak jó teljesítményt.”

„Ez nem valami jó dolog, ezen a területen dolgoznunk kell. A CI fékeket egyszerűen lehetetlen felmelegíteni esőben.” Rob Smedley, a Williams főmérnöke szerint a csapat fontolgatja a váltást, de ez nem megy azonnal, mert az FW36-ost a CI-fékek köré tervezték, a Brembók használatához másféle felfogatási pontokat kellett volna alkalmazni. Az autó áttervezésére az idén már biztosan nem költ az istálló, így a Brembók legkorábban jövőre jelenhetnek meg.

„Monza olyan hely, ahol nagyon élvezem a vezetést” – hangolt Massa a hétvégi futamra. „Imádom az embereket és a szurkolókat, remélem, hogy a csapatváltás ellenére is szorítanak majd nekem a lelátón. Monza különleges pálya, nagyon gyors, a kanyarok azonban lassúak. Az aerodinamika kulcsfontosságú egy ilyen pályán, sokat profitálhatunk belőle a hétvégén. Remélem, hogy versenyképesek leszünk!”

Valtteri Bottas szerint Monza kedvez a WIlliams autójának. „A pálya vonalvezetése számunkra nagyon kedvező” – fogalmazott a finn. „Nagyon szórakoztató vezetni rajta, de fontos a nagy végsebesség, mert több gyors egyenes is van a pályán. A pályára fejlesztett külön aerodinamikai csomaggal készülünk, ezzel és a nagy végsebességünkkel nagyon jó hétvégénk lehet.”