Nem nyer ralikat, a csajokról sem robbantja le a bugyit és 60 év múlva nem lesz restaurátorok főműve. De saját feladatát megejtő alapossággal teljesíti a felfújt Golf
Méretben a Touran és a Golf VII közötti családi autó, utóbbi technikájával.
Mit tud?
Gyorsan meggyőzni a részletmegoldások alaposságával és az autó igényességével.
Mibe kerül?
Listaáron az alapváltozat 4,8 millió, a tesztelt csúcsmodell 7,9 millió forintba, plusz az extrák.
Kinek jó?
Családoknak és elődjéhez, a Golf Plushoz hasonlóan nyugdíjas pároknak.
Tulajdonképpen az egyterűek a család igáslovai: csokiskezű gyermeksereg maszatol bennük, raklapnyi csempe horpasztja padlójukat, ki kell jutniuk a horgásztanyára a dűlőúton és el kell viselniük nagyjából mindent, amit a hétköznapok hoznak.
Ez már nem a nyugdíjasok Golfja?
1/52 Nem nyer ralikat, nem lesz restaurátorok főműve és a csajokról sem robbantja le a bugyit. De saját feladatát megejtő alapossággal teljesíti a felfújt Golf
Nem nyer ralikat, nem lesz restaurátorok főműve és a csajokról sem robbantja le a bugyit. De saját feladatát megejtő alapossággal teljesíti a felfújt Golf
Fotó megosztása:
2/52 Ausztriában Helene Fischer énekesnő hirdeti a Golf Sportsvant. Itt az Auto Revue című remek magazinban
Ausztriában Helene Fischer énekesnő hirdeti a Golf Sportsvant. Itt az Auto Revue című remek magazinban
Fotó megosztása:
3/52 Automatikus váltóval 5,5 l/100 km a szabvány szerinti átlagfogyasztása. Élőben inkább 6-9 liter
Automatikus váltóval 5,5 l/100 km a szabvány szerinti átlagfogyasztása. Élőben inkább 6-9 liter
Fotó megosztása:
5/52 Lényegesen többe kerül a vetélytársaknál. A tesztelt modell ára 7,9 millió Ft, az alapverzió légkondival megáll 4,8 millióból
Lényegesen többe kerül a vetélytársaknál. A tesztelt modell ára 7,9 millió Ft, az alapverzió légkondival megáll 4,8 millióból
Fotó megosztása:
6/52 Jól a futóműhangolás, nem hiányzott a 303 530 forintos adaptív lengéscsillapítás
Jól a futóműhangolás, nem hiányzott a 303 530 forintos adaptív lengéscsillapítás
Fotó megosztása:
7/52 Műfajidegen sebességgel repesztve is jót alakít a Golf Plus utóda
Műfajidegen sebességgel repesztve is jót alakít a Golf Plus utóda
Fotó megosztása:
9/52 212 km/óra a végsebesség, százra 8,8 mp alatt gyorsul
212 km/óra a végsebesség, százra 8,8 mp alatt gyorsul
Fotó megosztása:
10/52 Elődjénél nagyjából 80-90 kilóval könnyebb lett a Golf VII-től átvett padlólemezzel
Elődjénél nagyjából 80-90 kilóval könnyebb lett a Golf VII-től átvett padlólemezzel
Fotó megosztása:
11/52 1409 kilót nyom a legerősebb benzines motorral és DSG váltóval. Kézivel csak 1391-et
1409 kilót nyom a legerősebb benzines motorral és DSG váltóval. Kézivel csak 1391-et
Fotó megosztása:
13/52 Jóval több él van a formájában, mint plump elődje karosszériáján
Jóval több él van a formájában, mint plump elődje karosszériáján
Fotó megosztása:
14/52 Furcsa a Sportsvan név. Az autó nem sportos, nem is áruszállító és nem is túl egyterűs. Nagy-Britanniában, hogy az újságírók ne szapulják agyon, inkább SV lett a neve
Furcsa a Sportsvan név. Az autó nem sportos, nem is áruszállító és nem is túl egyterűs. Nagy-Britanniában, hogy az újságírók ne szapulják agyon, inkább SV lett a neve
Fotó megosztása:
15/52 393 700 Ft a kettős xenonfényszórók felára. Elég drága egy extra
393 700 Ft a kettős xenonfényszórók felára. Elég drága egy extra
Fotó megosztása:
17/52 Három krómozott lamellájával a Volkswagen-kínálat közepébe tartozik a Golf Sportsvan. A Polón kevesebb, a Passaton több a fényes keresztléc
Három krómozott lamellájával a Volkswagen-kínálat közepébe tartozik a Golf Sportsvan. A Polón kevesebb, a Passaton több a fényes keresztléc
Fotó megosztása:
18/52 Holttérfigyelés segít észlelni mindazt, amit a tükrökből nem sikerült
Holttérfigyelés segít észlelni mindazt, amit a tükrökből nem sikerült
Fotó megosztása:
19/52
Fotó megosztása:
21/52 71 200 Ft a Dijon nevű könnyűfém keréktárcsák felára
71 200 Ft a Dijon nevű könnyűfém keréktárcsák felára
Fotó megosztása:
22/52 Rövidebb a hamarosan kifutó Tourannal és hosszabb a Golfnál
Rövidebb a hamarosan kifutó Tourannal és hosszabb a Golfnál
Fotó megosztása:
23/52 Nagyon hasonlít a Golfra
Nagyon hasonlít a Golfra
Fotó megosztása:
25/52 Az emblémát felbillentve nyílik a csomagtartó
Az emblémát felbillentve nyílik a csomagtartó
Fotó megosztása:
26/52 Nincs már kompresszor a turbó mellé. A motor 5500-es fordulaton 150 lóerős, maximális nyomatéka 250 Nm, csupán 1500-as fordulatszámtól 3500-ig
Nincs már kompresszor a turbó mellé. A motor 5500-es fordulaton 150 lóerős, maximális nyomatéka 250 Nm, csupán 1500-as fordulatszámtól 3500-ig
Fotó megosztása:
27/52 500-590 literes a csomagtér. Jó nagy és szabályos formájú
500-590 literes a csomagtér. Jó nagy és szabályos formájú
Fotó megosztása:
29/52 Két szintben rögzíthető a padlóelem
Két szintben rögzíthető a padlóelem
Fotó megosztása:
30/52 Megér 15 240 forintot a helytakarékos pótkerék
Megér 15 240 forintot a helytakarékos pótkerék
Fotó megosztása:
31/52 Felárért előrehajtható az első üléstámla is, elfér 2,48 méteres deszka, szörf, miegymás. A csomagtér alapesetben 500, maximum 1520 literes
Felárért előrehajtható az első üléstámla is, elfér 2,48 méteres deszka, szörf, miegymás. A csomagtér alapesetben 500, maximum 1520 literes
Fotó megosztása:
33/52 Ötöst adnánk a komfortra. Igen kényelmesek az ülések, csendes a motor, halkan fúj a szél és a hétfokozatú DSG-vel még váltani sem kell
Ötöst adnánk a komfortra. Igen kényelmesek az ülések, csendes a motor, halkan fúj a szél és a hétfokozatú DSG-vel még váltani sem kell
Fotó megosztása:
34/52 Kitűnő a minőségérzet, minden finoman működik. Precizitása meggyőzi az ügyfelet, hogy nem véletlenül kerül olyan sokba
Kitűnő a minőségérzet, minden finoman működik. Precizitása meggyőzi az ügyfelet, hogy nem véletlenül kerül olyan sokba
Fotó megosztása:
35/52 Gyorsan és könnyen leolvashatóak a skálák
Gyorsan és könnyen leolvashatóak a skálák
Fotó megosztása:
37/52 A 4,75 milliós alapváltozatban is szériafelszerelés a légkondicionáló, itt automatikus jár
A 4,75 milliós alapváltozatban is szériafelszerelés a légkondicionáló, itt automatikus jár
Fotó megosztása:
38/52 Csak ujjunkkal a képernyőhöz közelítve ugrik elő a menü az alsó sorban. Flottul használható az érintőképernyő
Csak ujjunkkal a képernyőhöz közelítve ugrik elő a menü az alsó sorban. Flottul használható az érintőképernyő
Fotó megosztása:
39/52 Szokni kell, hogy a jobbra-balra nyilakkal a menüpontot kikeresve nem lépünk be az OK-val pl. a fedélzeti számítógépbe, hanem OK helyett rögtön a fel-le nyilakkal kereshetjük ki a fogyasztást azon belül
Szokni kell, hogy a jobbra-balra nyilakkal a menüpontot kikeresve nem lépünk be az OK-val pl. a fedélzeti számítógépbe, hanem OK helyett rögtön a fel-le nyilakkal kereshetjük ki a fogyasztást azon belül
Fotó megosztása:
41/52 Kiválóan dolgozott a távolságtartó tempomat. Finoman fékez, érzéssel gyorsít helyettünk, ha nem tartható a beállított sebesség
Kiválóan dolgozott a távolságtartó tempomat. Finoman fékez, érzéssel gyorsít helyettünk, ha nem tartható a beállított sebesség
Fotó megosztása:
42/52
Fotó megosztása:
43/52 Hétfokozatú a duplakuplungos sebességváltó. Gyors, de nem mindig vált finoman. Kuplungjai nem olajban futnak, mint a nagyobb nyomatékú motorok hat vagy hétfokozatú DSG-jében
Hétfokozatú a duplakuplungos sebességváltó. Gyors, de nem mindig vált finoman. Kuplungjai nem olajban futnak, mint a nagyobb nyomatékú motorok hat vagy hétfokozatú DSG-jében
Fotó megosztása:
45/52 Egy nő életében 76 teljes napot tölt a retiküljében kutatva valami után. Itt nincs annyi rakodóhely, hogy ne tudnánk visszaemlékezni, mit hova tettünk
Egy nő életében 76 teljes napot tölt a retiküljében kutatva valami után. Itt nincs annyi rakodóhely, hogy ne tudnánk visszaemlékezni, mit hova tettünk
Fotó megosztása:
46/52 214 630 forintért az autó magától ügyesen beáll helyettünk és kapunk első-hátsó parkolóradart
214 630 forintért az autó magától ügyesen beáll helyettünk és kapunk első-hátsó parkolóradart
Fotó megosztása:
47/52 Auto Hold állásban megálláskor a kocsi rögzül megálláskor és csak gázadásra indul tovább, nem kúszik az automata váltóval lelépve a fékről
Auto Hold állásban megálláskor a kocsi rögzül megálláskor és csak gázadásra indul tovább, nem kúszik az automata váltóval lelépve a fékről
Fotó megosztása:
49/52 Jó nagy az érintőképernyő. Audikban nincs, mert az összetapperolt, zsíros ujjnyomos felület nem valami elegáns
Jó nagy az érintőképernyő. Audikban nincs, mert az összetapperolt, zsíros ujjnyomos felület nem valami elegáns
Fotó megosztása:
50/52 Zavaró, mert tolakodóan szól bele a kormányzásba az aktív sávtartórendszer. Kikapcsoltuk hamar
Zavaró, mert tolakodóan szól bele a kormányzásba az aktív sávtartórendszer. Kikapcsoltuk hamar
Fotó megosztása:
51/52 18 centis úton mozgatható a hátsó üléspad két fele. A támla három részben hajtható előre, hogy négy fővel kényelmesen vihessük a síléceket
18 centis úton mozgatható a hátsó üléspad két fele. A támla három részben hajtható előre, hogy négy fővel kényelmesen vihessük a síléceket
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Furcsa a Sportsvan név. Az autó nem sportos, nem is áruszállító és nem is túl egyterűs. Nagy-Britanniában, hogy az újságírók ne szapulják agyon, inkább SV lett a neve
A kompakt egyterűek között a Volkswagennek is két autója van, az 5+2 üléssel elérhető Touran és a magastetős Golf. A Golf Plusra kicsit pejoratíven ráragadt, hogy ez a nyugdíjasok Golfja. Tagadhatatlan, hogy szedáló hatású formatervével akár a Nissan Tiidától is képes volt vevőket elorozni. Bár a nyugdíjas korosztály az egyik legjobb célcsoport, mert itt a kuncsaftok havi fixe halálukig biztos, a Volkswagen az új változattal igyekszik a fiatalabb és bizonytalanabb jövedelmű vásárlókat is megnyerni.
Külső, formaterv
Gyáva, kiszámítható, szemnek kellemes: mindhárom megállapítás igaz a designra. Orra az utóbbi 3-4 évből bármelyik Volkswagené lehetne, oldalt és hátul viszont sokkal sikkesebb a formaterv, mint a megráncosodott Golf Plusé. Kockázatkerüléssel kevés ügyfelet lehet elriasztani, kockázatvállalással annál többet. A progresszívek meg vegyenek C4 Picassót.
Belső tér, csomagtartó
Kényelmes beszállni. Az ülés pont jó magasságban van ahhoz, hogy élvezzük a jó kilátást és elég mélyre ereszthető ahhoz, hogy jól üljünk az autóban. Az ülés kényelmes, hatásos deréktámasza kézzel állítható. Kihúzható lábtámasz, mint az Opelekben, itt nincs. Az Ergo Active sportüléssel azonban rendelhető 156 210 forintért.
Kitűnő a minőségérzet, minden finoman működik. Precizitása meggyőzi az ügyfelet, hogy nem véletlenül kerül olyan sokba
Minden puhán és finoman működik az autóban, érzi benne az ügyfél, hogy miért adta ki azt a sok pénzt. A kesztyűtartó és az ajtótárolók vastag szövetbélelése is jóval túlmutat a profán műanyagon, amit a legtöbb autóban kaparászunk. Ötletből viszont egy C4 Picassóban vagy Scénicben jóval több van, rakodóhelyből szintén. Ebben csak a kötelező minimumot hozza a Sportsvan, még az első ülések alatti fiókkal is.
Hátul 18 centiméteres sínen csúsztathatók az ülések, a lábtér alaphelyzetben is kényelmesen szellős, hátratolt paddal végképp nagyvonalú. A hátsó ülések variálhatósága a konkurensekhez képest korlátozott, nem lehet kivenni vagy előrebuktatva összehajtani őket és csak a háttámla dől le.
Felárért előrehajtható az első üléstámla is, elfér 2,48 méteres deszka, szörf, miegymás. A csomagtér alapesetben 500, maximum 1520 literes
Mögöttük 500-590 literes csomagtér, ami 1520 literre bővíthető. Kárpitozása színvonalas, formája praktikus és mérete is bőven elég a kiságytól a koszorúig a teljes életszakaszra.
Bírja az okostelefont?
Minden modern kori szórakoztató elektronikai funkciót magas színvonalon hoz az autó. Esetemben egy Samsung Galaxy okostelefont gyorsan és logikus lépésekben integrálhatunk. A menürendszerek felépítése ésszerű, gyorsan megtalálni a funkciókat. Jó dolog, hogy rendelhető fedélzeti hotspot internetezéshez. Az iPhone csatlakozók ára 19 050 és 27 940 Ft között van. Szép az ötcollos érintőképernyő, magasan jól elérhető helyen van. Menüje kezünk közelítésére ugrik elő. Igazi hightech megoldás, ami naponta elkápráztatja az embert. Háztáji videó az előugró menü működéséről illetve az autofókusz korlátairól
a videó a hirdetés után indul
Egyedül az nem tetszett, hogy a kormányon lévő OK gombbal nem belépünk a kiválasztott menüpontba, hanem elugrik onnan a rendszer. Belépni az OK helyett a nyilak nyomkodásával lehet, ami megszokást igényel, de egy OK-t megspórol.
Vezetés városban
Viszonylag jó a kilátás az autóból, az oszlopok szélessége sem zavaró városban járva. A magas ülésből nem takarják ki a világot az SUV-k. A fordulékonysággal nincs baj, parkolni a hátrafelé jól áttekinthető kocsival kamera és radar is segít, persze nem alapáron. Feláras a parkolórendszer is, amely rutinosan leparkol helyettünk a járdával párhuzamosan és merőlegesen is, elég a gázt és a féket nyomni meg a váltót D-be vagy R-be kapcsolgatni.
Jól a futóműhangolás, nem hiányzott a 303 530 forintos adaptív lengéscsillapítás
A flottul kapcsoló automatikus váltó áldás, ha sok a piros lámpa. A stop-start rendszer és az automata együttműködése lehetne azonban finomabb, mert elinduláskor sokszor ránt egyet az autó, mintha szögletesen dolgoznánk a kuplunggal.
Igen idegesítő a sávtartó asszisztens működése. Folyamatosan rajta tartja a kezét a kormányon, arra fordíatná, amerre én épp nem. Mint egy ellenszenves oktató, aki mindig mindent jobban tud és csak úgy képes váltani, hogy végigsimítson a lányok combján. Hamar megértettem, miért volt kikapcsolva a menüből.
Ennek ellenére az az érzésem, hogy míg a kollégák már lazítanak műszak után, a Volkswagenek fejlesztői még egy kicsit bindzsiznek valamilyen részleten. A fékpedál kialakítása tipikusan ilyen apróság, ugyanis nincs éle, amibe belekadhat az elegánsabb férficipők kérge. A hátoldalán egy gömbölyű műanyag lecsúsztatja róla a lábfejet, ahogy megakadna a gázról átemelve.
Helene Fischernek fekszik a Sportsvan
Ausztriában Helene Fischer énekesnő hirdeti a Golf Sportsvant. Itt az Auto Revue című remek magazinban
Ausztriában Helene Fischer énekesnő hirdeti a Golf Sportsvant. Itt az Auto Revue című remek magazinban
Aki mostanában Németországban vagy Ausztriában járva rádiót hallgat a kocsiban, esetleg ottani vendégmunkás, biztosan ismeri a németnyelvű országokat meghódító megaslágert. A nóta előadója egy szemrevaló szőkeség, Helene Fischer. A hölgy a Volga mellől 1941-ben Szibériába kitelepített, majd onnan Németországba emigráló család sarja. Nótatévés műsorokban indult a karrierje, aztán befutott.
Atemlos durch die Nacht (Aléltan az éjen át) című dala arról szól, hogy zúzunk az éjszakában, szerelmesek vagyunk, miénk a világ. Szenvedély, miegymás és lá-lá-lá, nánáná. Kövezzetek meg, de szerintem jó és van benne egy BMW 6-os kabrió. De mit keres a cikkben? Ausztriában Helene Fischer hirdeti a Golf Sportsvant, ami olyan jó ajánlat, hogy menten elalél tőle.
A rugózás igen kellemes, még 17-es felnikkel is. Az autó félig elsüllyedt vagy épp keresztben kiálló villamossíneken, aljas kátyúkon is finoman gördül át. A Róbert Károly körút sokkal kevésbé rázós benne, mint a tesztautók zömében, akár a belső sávban is ott maradhatunk. 355 600 forintért jó drága, de remek extra a nagyon hangulatos dupla üvegtető, amelynek első része tolótetőként nyitható.
Milyen hosszabb úton?
150 lóerős turbómotorja bőven elég erős a belső sávhoz és villámgyors országúti előzésekhez. 1500-as fordulattól él a 250 Nm nyomaték, a halk motor kitűnően elindul és nagyon finoman jár. Érvényesül az alapos zajszigetelés és rezgéscsillapítás, német autópályán 150-160-nál kényelmesen beszélgethetünk. Hátul a középső utasnak a magas padlóalagút megnehezíti a dolgát, négyesben rendkívül kényelmesen utazhatunk akár több országon át.
Ötöst adnánk a komfortra. Igen kényelmesek az ülések, csendes a motor, halkan fúj a szél és a hétfokozatú DSG-vel még váltani sem kell
A száraz kuplungos DSG automatikus váltó hát fokozattal igen jól beosztja a motor erejét. Gyorsan kapcsolja a megfelelő fokozatot takarékosan vezetve és sport üzemmódban vadul repesztve is. Alapesetben kicsit tétovázva vált vissza a kényelmes országúti menetből, de egy mozdulat besegíteni neki a kormány mögötti fülekkel vagy a fokozatválasztó kart az oldalsó síkba kitolva.
Elöl MacPherson, hátul is független futóműve többet is elbírna a maximum 150 lóerős motoroknál. A Sportsvant mintha műfajidegen kanyarsebességre tervezték volna, mert fekszik neki, ha sietni kell országúton.
Műfajidegen sebességgel repesztve is jót alakít a Golf Plus utóda
102 870 forintért jó vétel a városi automatikus vészfékfunkciót is integráló távolságtartó tempomat. Olyan harmonikusan lassít és gyorsít magától, ahogy egy átlagon felüli vezető tenné. Nagyon kényelmes rábízni a követési távolság betartását.
Költségek, fogyasztás
Furcsa az árlista, mert a 4 750 030 forintos listaárú alapváltozat, a 86 lóerős 1,2 TSI Start olyannyira belépőmodell, hogy semmilyen extra nem rendelhető hozzá. A tesztelt változat neve mellett DSG sebességváltóval 7 874 230 Ft szerepel a konfigurátorban, amit a kellemes és hasznos extrák felvertek 10 350 500 forintra a tesztautó esetében. Jelenleg használtautó-beszámítási akcióval a listaárból 700 000 forint kedvezmény. Mivel automatikus váltó több konkurenshez csak dízelmotorral kapható, a táblázatban kézi váltós modellek szerepelnek. Vetélytársainál jórészt lényegesen többe kerül a Sportsvan.
Fogyasztása mérésünk alapján kedvező. Autópályán és országúton lendületesen autózva kereken 7,0 liter/100 km átlag jött ki a benzinkúton. Előtte tisztán városi forgalomban 10,1 litert mértünk, de ez simán lehet annak az eredménye is, hogy a tank csak papíron volt tele.
Lényegesen többe kerül a vetélytársaknál. A tesztelt modell ára 7,9 millió Ft, az alapverzió légkondival megáll 4,8 millióból
Konkurensek
A Golf Sportsvan és vetélytársai, az elérhető leggazdagabb felszereltséggel