Bár logikusnak tűnik, hogy az életkor emelkedésével nyugodtabbak a sofőrök, a kárstatisztikák ezt csak részben támasztják alá. A számok azt mutatják, hogy 29 éves kor felett 43 százalékkal kevesebb a kár, mint a 22 év alatti kategóriában. Jellemzően a fiatal sofőrök okoznak több balesetet, hiszen kisebb rutinnal rendelkeznek és gyakran kevésbé megfontoltan vezetnek. Az 53. életévnél azonban megfordul a trend, és innentől az okozott károk száma folyamatosan emelkedik az életkorral párhuzamosan.
 
A K&H biztosítójának adatai szerint az átlagos kárérték a kötelező gépjármű felelősségbiztosításoknál 402 ezer forint volt 2013-ban, amely 1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az átlagos kifizetések mértéke életkoronként eltér: a K&H-nál a 36-42 éves korosztályban az országos átlagnál közel 30 százalékkal alacsonyabb az átlagos kárérték. Ezzel szemben a 43-52 éveseknél kiugróan magas az okozott kár értéke – több mint 10 százalékkal haladja meg az átlagot, azaz a két korcsoport között szinte 40 százalék különbség tapasztalható.

Egyre több karambollal jár az öregedés 1
Egyre több karambollal jár az öregedés 7 A biztosító szerint a 43-52 éves korosztályban tapasztalt növekvő kárértékre egyszerű a magyarázat: ebben a korcsoportban a legmagasabb azoknak az aránya, akik odaadják az autójukat a tapasztalatlan, friss jogosítvánnyal rendelkező gyerekeiknek. Az 53 év felettieknél érdekes kettősség mutatható ki: bár az átlagosnál több kárt okoznak, de ezeknek a károknak az értéke elmarad a fiatalabb korosztály által okozott károkétól.

„Ez részben a romló reflexekkel magyarázható, de az ügyfelek ezzel tisztában vannak, az érintett korosztály tagjai jellemzően lassabban vezetnek. Ez az oka, hogy a kárgyakoriság emelkedésével párhuzamosan a kifizetett összeg nem növekszik” – áll a közleményben.