Augusztusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon. A Datahouse adatai alapján az előző hónapban 4766 új személygépkocsi került forgalomba, 14,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az első nyolc hónapban összesen 43 898 új autót helyeztek forgalomba, tavalyhoz képest 20,7 százalékos pluszban van az autópiac.

Júliusban és az év első hét hónapjában is lendületesen nőtt a magyar autópiac. Az Astra ezúttal megszorongatta az Octaviát
Alig van magánvásárló, átlagosan 77:23 arányú a céges vevők túlsúlya. A Škodánál 90 százalékban vállalkozások vették az autókat. A magánügyfelek között a Suzuki, a Toyota és leginkább a Dacia erős a tíz legnagyobb márka közül

Alig van magánvásárló, átlagosan 77:23 arányú a céges vevők túlsúlya. A Škodánál 90 százalékban vállalkozások vették az autókat. A magánügyfelek között a Suzuki, a Toyota és leginkább a Dacia erős a tíz legnagyobb márka közül


A JATO Dynamics piackutató adatai szerint augusztusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt 842-es darabszámmal és 13,8 százalékos piaci részesedéssel. Csak a személyautókat nézve az év nyolcadik hónapjának győztese az Opel 657 darabbal és 13,7 százalékos piaci részesedéssel. A második a Ford (574 db), harmadik a Volkswagen (446 db).

A modellek versenyét ezúttal a Ford Focus nyerte (245 db), megelőzve a Škoda Octaviát (222 db) és a Suzuki SX4 S-Crosst (183 db).

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elemzése szerint a piaci növekedés folytatódik, ha némileg mérsékeltebb ütemben is. A céges vásárlások mellett, ha nagyon lassan is, de a magánvásárlók is kezdenek az újautó-piacra visszaszivárogni, bár továbbra is inkább a használt autókat keresik.

Augusztusban a vásárlások 78 százaléka volt céges, a magánvásárlók mindössze a piac 22 százalékát tették ki. A tíz legnépszerűbb márka között a negyedik Fiat havi értékesítésének mindössze 4 százalékát adták a magánvevők, a Škodánál 8 százalék volt az arány.