Hétfőn átadták a budapesti közbringrarendszert, a Mol Bubit. A hálózatot, amelynek működtetése évente 250 millió forintba kerül, a fővárosi önkormányzat körülbelül 50 millió forinttal támogatja, a főszponzor, a Mol 122 millió forintot költ rá, a jegy- illetve bérleteladásokból pedig 70 millió forintra számítanak.
A Bubinak hónapokkal ezelőtt kellett volna elindulnia, a nyertes konzorciumra emiatt a maximális kötbért szabta ki a főváros. A csúszás oka, hogy noha a budapesti Bubi szoftverfunkciói részben már működnek a világ több nagyvárosában, ezek integrációs szükségletét alábecsülte a T-Systems Magyarország és fő alvállalkozója.
A főváros szerint a tesztüzem botránymentes és sikeres volt, Bubi-kerékpárosok nem okoztak és nem is szenvedtek balesetet, lopás és rongálás sem történt, a visszajelzések alapján a többség kényelmesnek és könnyen kezelhetőnek találta a zöld bringákat. Már készülnek a tervek a Bubi-rendszer bővítésére, amely Pesten a Hungária körút vonaláig, Budán pedig Kelenföld és Óbuda felé valósulhat meg, a kerékpárok száma húsz százalékkal növekedhet.
A Bubi-rendszer többek között lehetővé teszi, hogy egyetlen bérlettel egy négytagú család minden tagja egyszerre kölcsönözzön ki egy-egy kerékpárt a város különböző pontjain. Ezért egy családnak vagy baráti társaságnak elég egy darab bérletet venni, nem kell személyenként külön-külön. Az éves bérlet ára 18 900 forint, viszont ha ezt négyfelé osztjuk, már csak 4725 forintba kerül. A kerékpárokért az anyagi felelősséget annak kell vállalnia, aki a bérletet kiváltotta, a BKK ezért nem támogatja, hogy a tulajdonosok megosszák vagy kölcsön adják a bérletüket, de egy családban vagy szoros baráti társaságban ez valószínűleg nem jelent problémát.