Felnőtt utasvédelem (37 pont, 96%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas teljes testfelülete kellőképpen védett volt, kivéve a lábszárakat, amelyek csupán megfelelő értékelést kaptak. A térd és a combcsont védelme jó. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó GLA maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas és a hasüreg védelmét megfelelőnek ítélték meg, a fej és a medence védelme jó. Az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem az első és a hátsó üléseken egyaránt jó. A Mercedes-Benz GLA alapáras autonóm vészfékrendszerrel nyújt fokozott biztonságot városi környezetben.

Papírforma szerint tört 1
Papírforma szerint tört 9

Gyermekbiztonság (43 pont, 88%)

A Mercedes-Benz GLA a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, Ugyanakkor a mellkason és a nyakon mért erőhatások kissé magasak voltak. Az utasoldali elülső légzsák gyermekülés beszerelésekor automatikusan kikapcsol; ezt korábban csak bizonyos üléstípusok esetében tudta a Mercedes, mostantól azonban nincs ilyen korlátozás. A légzsák pillanatnyi állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, erre a területre maximális pontot kapott az autó. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (24 pont, 67%)

Papírforma szerint tört 10

A lökhárító minden teszthelyzetben jól védte a lábszárat, maximális pontszámot érdemelt. A gépházfedél belépő éle azonban minden vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított, így nulla pontot kapott. A GLA aktív gépházfedele ütközés esetén felemelkedik, így a gyalogos feje kisebb valószínűséggel érintkezik a gépházban lévő, kemény alkatrészekkel. A Mercedes bebizonyította, hogy a rendszer a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknál, széles sebességi tartományban hatékonyan működik, ezért a teszt során aktiválták; a motorházfedél csaknem minden mért területen jó eredményt mutatott.

Biztonsági berendezések (9 pont, 70%)

Az első és hátsó biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer az alapfelszerelés része, akárcsak az ESP, és bár a sebességhatároló berendezés feláras, várhatóan a vásárlók többsége megvásárolja azt, ezért figyelembe vették a tesz során. Szintén rendelhető tétel a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, ám ennek működése nem felel meg az Euro NCAP követelményeinek, ezért nem kapott pontot. A kezdetekről alapáras az ütközésmegelőző rendszer, az újabb modelleket pedig már az alacsony és nagy sebességnél egyaránt üzemképes, automata fékezésre képes Ütközésmegelőző PLUS rendszerrel szerelik.