A hétvégi Szingapúri Nagydíjon a „szögletes” kanyarokkal tűzdelt utcai pálya alaposan feladja a leckét a pilótáknak és az autóknak is. A Renaut-nál arra figyelmeztetnek, hogy a fogyasztással a határig jutnak majd a versenyzők a futam végére – ha figyelembe vesszük, hogy immár tilos lesz a rádión beszélni erről, akár üres tankkal leálló járgányokat is várhatunk.
„A rövid egyenesek jó gázadási reakciót kívánnak a motoroktól, ez pedig rendesen megdobja a fogyasztást. Az egész idény folyamán itt lesz a legmagasabb a körönkénti fogyasztás, teljesen a határon leszünk az engedélyezett 100 kg-mal. Ugyanakkor nagyon jól szemlélteti az idei hatalmas fejlesztéseket, hogy tavaly ugyanezt 30 %-kal több, 150 kg benzinnel teljesítettük” – magyarázza a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin.
„Az akkumulátor és a fékenergia-visszanyerő rendesen megkapja a magáét Szingapúrban. Minden fékezés hosszú, erős, főleg a Hotel mellett, ahol annyi energiát lehet nyerni, amivel nagyjából fel is tölthető az akkumulátor a körre. A hőenergia-visszanyerő viszont nincs nagyon használatban, a kanyarok közti rövid egyeneseken a kipufogó nem nyújt elég folyamatos forrást.”
Taffin azt gondolja, hogy a klienscsapataik ezúttal sokkal versenyképesebbek lehetnek majd, mint Monzában.
„Szingapúrban sokkal jobban feküdhet majd az erőforrásnak, mint az előző két helyszín. Nagy lépéseket tettünk az energia-visszanyerő rendszerek terén, és itt ezek jelentik a kulcsot. Tudjuk, hogy a riválisok (a Mercedes-motorok) most is előnyben lesznek, de most sokkal közelebb lehetünk, mint Monzában. A jó kvalifikációs pozíció – amire megvan az esély – határozza meg a versenyt, szóval az egykörös tempóra koncentrálunk majd, a lehető legelőrébb kell lenni.”