Az eseményen Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára és dr. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a magyarországi elektromobilitásról, a Jedlik Ányos Program aktuális állásáról adott tájékoztatást.
A társadalmi szervezetek, az NFM és az NGM közötti egyeztetések eredményeként körvonalazódik a Jedlik Ányos Terv, amely meghatározza az elektromobilitás magyarországi elterjedéséhez szükséges szabályozási és támogatáspolitikai keretet. A Jedlik Ányos Terv egyik legfontosabb célkitűzése az elektromos autózás infrastruktúrájának megteremtése. Az intézkedéscsomag az országos töltőhálózat kiépítését uniós forrásokból és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegek felhasználásával finanszírozza, valamint jogszabályi ösztönzőkkel segíti elő.
Az elektromos autózás elterjesztését a Jedlik Ányos Terv a jogi és adózási feltételek egyszerűsítésével is támogatja. A tervezett intézkedések között szerepel a zöld rendszám bevezetése, a buszsáv használata az elektromos autók számára, az ingyenes parkolás biztosítása a töltőhelyeken, valamint az adókedvezmények kiszélesítése.A Jedlik Ányos Terv kiemelt hangsúlyt fektet az elektromobilitás elterjesztésére a közösségi közlekedésben, illetve a közösségi közlekedést kiegészítő szolgáltatások körében is – például elektromos buszok forgalomba állításának, elektromostaxi-szolgáltatás, illetve elektromos bérautórendszer kiépítésének ösztönzésével.
A rendezvényen a Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Pokorni Zoltán polgármester részvételével átvette első, városüzemeltetésben használt elektromos autóját, egy Nissan Leafet (Teszt az autóról ezen a linken).
Sorozatgyártású elektromos változat nem készült belőle, de számos izgalmas variánst megélt a Renault Twingo. Kattints a képre és nézd meg különleges összeállításunkat a korszakos kisautóról!