A négyszeres bajnok, címvédő Sebastian Vettel és a ragyogó lotusos évek után a Ferrarihoz visszatért Kimi Räikkönen is feltűnően küszködik idén, a két bajnok valahogy nem találja a helyét az új szabályrendszer szerint épült autókban. 
F1: Apróságok miatt szenved Vettel és Räikkönen 1
F1: Apróságok miatt szenved Vettel és Räikkönen 11


Vettel korábbi csapattársa, a tavaly év végén visszavonult Mark Webber Red Bull-os időszakában sokat szenvedett az autó problémái miatt, pont ahogy idén a németnek jut minden baj, míg Daniel Ricciardo viszonylag problémamentes hétvégéket élvez.
„Mintha az én autómat örökölte volna (Vettel), hát nem?” – viccelődött a finn Turun Sanomatnak nyilatkozva. „Tényleg úgy tűnik, mintha minden baj nála jönne elő.”
Bár a legkevésbé sem szerették egymást, Webber most nem áll be a kárörvendők táborába, akik szerint 2014 megmutatta, hogy a király meztelen, azaz hogy Vettel valójában nem is olyan jó pilóta.
F1: Apróságok miatt szenved Vettel és Räikkönen 12


„Nehéz lenne pontosan megmondani, hogy miért szenved idén, de szinte biztos, hogy egészen apró részletekről van szó az autó tekintetében. Világos, hogy Seb és Kimi valamiért nem érzi úgy az autót, ahogy szeretné, miközben Danielnek nagyon is bejönnek ezek az idei járgányok. Ezen a szinten, az F1-ben már minden azon múlik, hogy a pilóta képes-e kihozni az autóból azt az utolsó 2-3 tizedet.”
„Azt hiszem, Sebnek és Kiminek két baja van: nem érzik rendesen az autót és nem tudják eltalálni a beállításokat. Nem könnyű helyzet, az ember egyre csak próbálkozik, próbálkozik, egyre több erőre van szüksége.”
Az idén már a Porsche Le Mans-csapatát erősítő ausztrál veterán szerint a Forma-1-ben még 2001-ben bemutatkozott Räikkönen esetében az évtizedes tapasztalat is hátrány lehet: 
F1: Apróságok miatt szenved Vettel és Räikkönen 13


„Ha az ember 10-12 éve versenyez az F1-ben, akkor pályafutása során vezetett már V10-es, V8-as és immár V6-ost motorral is. Egy tapasztalt pilóta már-már túl sok információval rendelkezik, túlságosan belé van ivódva, hogy milyenek voltak a korábbi autók. Néha, a szabályváltozások idején a kevesebb tapasztalat előnyösebb lehet, idén legalábbis nagyon úgy tűnik.”
„Ami azt illeti, úgy érzem, hogy én pont jókor léptem le” – állította a kilencszeres futamgyőztes versenyző.