Első pillantásra azt hihetnénk, a tavasszal bemutatott 2008 DKR tért vissza újracivilizált fizimiskával, pedig a Quartz nem erre, hanem a 308-as padlólemezére épül, így nagyobb, mint a városi kisterepes.
A 23 colos kerekeken gördülő autó 4,5 méteres hosszához 206 centis szélesség tartozik, és mivel vázszerkezetét mezei acél helyett ultramerev, ragasztott kompozitok adják, a tervezők elvethették a B-oszlopot, és Lambo-ajtót szerkeszthettek, amely mögött sportos ülésekkel tárul fel a négyszemélyes utastér; a beszállást rejtekéből előbújó fellépő segíti. Az üléskárpitokat műanyag palackok újrahasznosításából nyert műszálból készítik, a különleges eljárás hulladékmentes gyártást ígér.
A hajtás a PSA konszern 270 lóerős, 330 Nm nyomatékú, 1,6 literes, benzines turbómotorja és tengelyenként egy-egy, 115 lovas villanymotor összeházasításából ered. A teljes propulziós erő kisebb mint 500 lóerő, mivel az első villanymotor elsősorban generátorként, illetve a sebességváltásokkor bekövetkező terhelésváltás kiküszöbölésére szolgál.
Az is igaz viszont, hogy a három választható üzemmód között ott van a versenymódus, amikor mindhárom erőforrás teljes erőbedobással dolgozik. Ennek ellenpólusa az elektromos üzem, amelyben akár 50 kilométert képes megtenni az autó.
A Quartz mutatványai ezzel még nem értek véget. Egyrészt ott a futómű, amely egy kamera alapú érzékelőtől kapott jelek alapján felméri az utat, és automatikusan szabályozza a szabad hasmagasságot 30 és 35 centi között, másrészt különleges a műszerfal is: a kezelőszervek szinte kivétel nélkül a kormánykeréken kaptak helyet, a hagyományos műszerparkot pedig egy head-up kivetítő egészíti ki.