A Forma-1 történetének első éjszakai, lámpafényes versenye, a Szingapúri Nagydíj már hat éve, 2008-ban mutatkozott de, de a hagyományosan a monszun-időszak végét jelentő szeptember második felére eső időpont ellenére sosem esett még a futamon.
A Pitpass.com tudni véli, hogy az amúgy ebben az időszakban minden este leszakadó ég miért olyan csendes az F1-es hétvégéken: a szingapúri kormányzat mesterséges eszközökkel, esőgerjesztéssel tartja távol a csapadékot az utcai pályától. Az immár több évtizede használt módszer lényege, hogy repülőgépekről kiszórt/permetezett só- vagy ezüst-jodid-szemcsékkel a kívánt időben, vagy ebben az esetben egy távolabbi helyen csapatják ki a nedvességet a felhőkből.
Ezt a módszert alkalmazták nemrég a szomszédos Indonéziában tomboló erdőtüzek oltására-mérséklésére is, azonban ezek a tüzek komoly, már-már egészségre káros szintű szmogba borították Szingapúrt. Az elmúlt 24 órában azért javult a helyzet, épp a hagyományos felhőszakadások tisztítottak valamelyest a levegőn.
„Az állami illetékesekkel szoros együttműködésben dolgozunk, valószínűleg nem lesz gond”- mondta a versenyszervezők szóvivője. „Csak két dolog veszélyeztetheti a futamot: ha a látási viszonyok szélsőségesen rosszak vagy az emberek egészsége kerül veszélybe.”
Az előrejelzések szerint pénteken azért van esély a csapadékra, a hőmérséklet pedig sötétedés után is végig 30 fok közelében marad majd mindhárom napon.
A Pirelli a minden helyszínre elszállított esőgumik mellett a hagyományosan gyenge tapadású, kismillió „derékszögű” kanyarral tűzdelt utcai pályára Monacóhoz hasonlóan a két leglágyabb keverékét, a lágyat (sárga) és a szuperlágyat (piros) viszi.
2014-re a pálya egy részét újraaszfaltozták, de a szervezők locsoló-seprőkocsikkal igyekeznek majd egységes szinten tartani a tapadást a különböző pályaszakaszokon.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Szingapúrban is két DRS-zónát jelöl ki: az első a szokott helyen, az 5-östől 7-es kanyarig tartó részen, a Raffles Boulevardon. A mérőpontot a 4-es kanyarnál jelölték ki, 50 méterrel a kanyar előtt. A második DRS-zóna a célegyenesben lesz, mérési ponttal a 22-es kanyar bejáratánál.
A pilótasteward az 1980-as világbajnok, az egykori Hesketh-, Surtees-, Williams- és Arrows-versenyző Alan Jones lesz. Az ausztrál korábban kétszer, a 2010-es Koreai és a tavalyi Spanyol Nagydíjon töltötte be a posztot.
A szombati időmérő magyar idő szerint a szokásosnál egy órával később, 15 órakor kezdődik, a verseny a számunkra hagyományos, vasárnap 14 órás időpontban lesz.