Hazai beszállítói hányad
A hibrid változat is teljes mértéken magyar mérnökök munkája. Mindamellett a jármű főként hazai alkatrészekkel készül, hiszen Csepel C-300-as típusú kormánymű van benne. A független felfüggesztésű A-tengely Rába 270-es gyártmány, míg a B-tengely pedig a Rába 361-es terméke. A könnyűszerkezetes midibusz fűtésért és légkondicionálásáért viszont az osztrák Eberspächer eszközei felelnek. A magyar beszállítói hányad azonban így is több mint 50 százalékos a Modulóban.
Budapest Márka Díj
Az elismerést a fővárosi önkormányzat közgyűlése alapította azzal a céllal, hogy összegyűjtse azokat a budapesti értékeket, amelyek öregbítik a főváros jó hírnevét az ország határain belül és túl. A magyar tulajdonú, összesen 32 vállalatot tömörítő cégcsoport budapesti székhellyel rendelkezik, emellett tavaly és idén jelentős energiákat fektetett új buszcsaládjának kifejlesztésére. Az Evopro a kompozit szerkezetű buszokra 392 millió forint fejlesztési támogatást vett fel. Mind az elektromos, mind pedig a hibrid változat a NABI egykori telephelyén, a budapesti Újszász utcában készült a 16. kerületben.
A 8 méter hosszú, 2,5 méter széles és közel 3 méter magas buszban 22 ülőhely, valamint 43 állóhely áll rendelkezésre. A budapesti várban közlekedő Ikarus 405-ös midibuszokhoz képest belső tere valóban tágas, utastere pedig megfelel a kor jelenlegi komfort elvárásainak. Kis méretei ellenére a midibusz közlekedőfolyosója viszonylag tágas, mintegy 150 centiméter széles. Az ülések túlnyomó része a karosszéria alacsonypadlós felében található, ugyanakkor a mozgássérülteknek kialakított peron a sofőr mellett kapott helyet, ami nem feltétlenül jó megoldás. A második ajtóval szemben csak két ülés található, így a későbbi szériaváltozatoknál célszerűbb lenne itt kialakítani a kerekesszékkel, vagy babakocsival utazók számára fenntartott peront. A vezető mellett felszabaduló részen pedig tovább növelhető az ülések száma, így nem kell lényeges ülőhely-csökkenéssel számolni.
Rámpa nélkül
Egyelőre sem a hibriden, sem pedig az elektromos Modulón nincs kihajtható rámpa, mivel a gyártó egy olyan automata szerkezet kifejlesztésén dolgozik, melyet a buszsofőr egy gombnyomással kinyithat, vagy becsukhat. Ennek köszönhetően gyorsabb utasáramlás valósulhat meg, az autóbusznak nem kell sokáig a megállóban vesztegelnie. A hibrid busz a korábbi prototípushoz hasonlóan fejlett kapaszkodórendszerrel rendelkezik, igaz, az ülések felett futó csövek talán egy kicsit alacsonyan vannak, ezért egy 185-189 centiméter magas ember felállás közben már könnyen beverheti a fejét.
Meglepő módon a hibrid hajtású Modulo valamivel halkabb az elektromos változatnál, hiszen azon- a hátsó ülésen mérve – akár a 63-68 decibelt is elérheti az elektromotor zaja. A Városligetben debütáló buszban ugyanaz az elektromos motor dolgozik, mint az elektromos változatban. Tartós teljesítménye 80 kilowatt, míg csúcsteljesítménye akár 160 kilowatt is lehet. A hibrid Modulo belsőégésű erőforrása a Cumminstól érkezik.
Moszkvai megrendelés
Az elektromos változat jövő hétfőtől egyhetes országjárásra indul, melynek során több vidéki nagyvárosban, köztük Pécsett, Kaposvárott, Veszprémben és Székesfehérváron is bemutatkozik. Ezt követően pedig októberben a moszkvai Innoprom haszonjármű-kiállításon lesz látható, ahol várhatóan aláírnak egy 25 darabos orosz megrendelésről szóló szerződést. A hibrid változat egyelőre nem indul hazai körútra, mert jelenleg az Evopro úgynevezett gyorsított élettartamtesztre készíti fel a buszt, melynek során az écsi Rábaringen nyúzzák majd a járművet.