Ismét nyereséges a hazai autókölcsönző ipar, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) adatai alapján közel 254 millió forint nyereséggel zárta a tavalyi évet a szervezet 18 tagja. Az iparág adózott eredménye a korábbi években épphogy meghaladta a nullát, 2012-ben pedig különösen nehéz évet zárt, amelyet a 23 millió forintos veszteség mutat. A pozitív változáshoz többek között a profilbővítés és a gazdasági környezethez való alkalmazkodás is hozzájárult.

Haraszti Géza, a MAKSZ elnöke szerint kikerült a szakma a gödörből, biztosítottnak látszik a megfelelő működés, újraindulhatnak a beruházások. A piac szereplői között azonban jelentős különbségek vannak, így eltérő mértékben várhatóak fejlesztések.

Már öt átvételi pont a pesti carsharing-rendszerben

Ötre növelte autóátvételi és leadási pontjait az első magyarországi közösségi autóbérlő rendszert üzemeltető Avalon CarSharing. Budapesten a magánszemélyek átlagosan 4 óra 17 percet használják az autókat és 48 kilométert vezetnek, ezért bruttó 6100 forintot fizetnek. Céges felhasználók ennél többet használják az autókat: 6 óra 47 percet átlagosan, ezalatt 83 kilométert tesznek meg.

Előzetes regisztráció után a honlapon lehet lefoglalni az autót kezdő- és végidőpont megadásával, a járművekkel el lehet hagyni Budapestet, de ugyanott kell leadni, ahol felvették azokat. Az autók egy speciális kártyával indíthatóak, a költségek a bérlés mellett a benzin árát is tartalmazzák.

A nagyobb kölcsönzők megerősödtek tavaly, három cég összesen félmilliárd forinttal növelte bevételét, veszteséget pedig mindössze négy cég realizált, míg az előző évben még nyolc. A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is több kisebb és közepes méretű kölcsönző megszűnt vagy átalakult, és kisebb méretben, megváltozott profillal működik tovább.

(Forrás: MTI)