Még az év elején énekeltük meg, hogy érkezik a megnövelt teljesítményű, sportos kisautó. Akkor még arról volt szó, hogy a kompresszoros-turbós 1.4 TSI motort tuningolják tovább, a Volkswagen azonban máshogy döntött: az 1,8 literes, soros négyhengeres turbómotort kanalazták be az autó orrába. 

Ez érdekes fejlesztési irány, hiszen a kategóriában ma mindenki kis lökettérfogatú motorokkal operál. Ha ez nem volna elég formabontó, a duplakuplungos váltót is elhajította a Volkswagen (pontosabban átsorolta azt a feláras opciók közé), az új Polo GTI hatos kézi váltót kapott. 
A technikai részleteket a januári beharangozás óta pontosították, de a lényeg maradt: jóval erősebb lett a VW Polo GTI
Több mint 190 lóerő a Polo GTI-ben 23
A motor teljesítménye a korábbi 180 helyett 192 LE, a forgatónyomaték 250-ről 320 Nm-re nőtt. A konvencionális, nagyobb motortól kevésbé kedvező üzemanyag-fogyasztást várnánk, de a Volkswagen állítja, hogy takarékosabb lett az új modell, a CO2-kibocsátás 139 g/km, az átlagfogyasztás 5,9 l/100 km.
Az autó álló helyzetből 6,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, a végsebesség 236 km/óra. A három- és ötajtós kivitelben egyaránt megvásárolható új Polo GTI még az idén felkerül az árlistára. A feláras szolgáltatások között adaptív lengéscsillapítást, gombnyomásra aktiválható sport-üzemmódot, valamint LED-es fényszórókat találunk. A klasszikus kockás üléskárpit megmarad.
Több mint 190 lóerő a Polo GTI-ben 24