Az elmúlt években megváltozott a kis, kompakt és családi kategóriás vásárlók érdeklődési köre: a korábbi kombik és egyterűek helyett ma már ezekben a szegmensekben is szabadidőjárművekre vágynak az ügyfelek, idézi Jamel Taganza piaci elemzőt az Automotive News Europe

Ez nem elmélet: az ötajtós, nagy csomagterű Dacia Lodgy eladásai például az év első felében brutális 44 százalékkal csökkentek Európa-szerte (11 238 db), míg a modell piaci kategóriájában mindössze 9 százalékos volt a visszaesés. 
Beszüntetik a Dacia egyik modelljének a gyártását 1
Beszüntetik a Dacia egyik modelljének a gyártását 11
Egészen más problémával kell szembenéznie a Lodgy hasonló felépítésű rokonának, az oldalsó tolóajtós Dokkernek. Ez a modell viszonylag stabilan tartja éves darabszámait, maga a piaci szegmens azonban zsákutcának tűnik: 2011 óta 41 százalékkal csökkent a kereslet a kis-haszonjármű alapú személyautók iránt. 
Itt ráadásul közvetlen konkurenciaharcot vív a Dokker a konszerntárs Renault Kangoo modelljével: utóbbi az európai piac negyedik legnépszerűbb modellje (az első félévben 13 260 eladott autó, +20%), míg a Dacia rögtön utána következik 9952 darabbal (+2%). 
Beszüntetik a Dacia egyik modelljének a gyártását 12
A legkevésbé talán a Logan MCV tűnik veszélyeztetettnek: bár az eladásokban ez sem vállal főszerepet, viszonylagos jelentősége megnőtt: míg az előző generációs modell tavaly januártól augusztusig 10 700 példányban talált gazdára, a koncepcióváltást hozó, hétköznapibb kombi karosszériával operáló második MCV-ből nyolc hónap alatt 23 930 darab fogyott Európa-szerte. 
A Dacia összességében továbbra is szárnyal, a Sandero, a négyajtós Logan és a Duster iránti, nem lankadó keresletnek köszönhetően a márka összeladásai (250 769 db) az év első nyolc hónapjában 30 százalékkal haladták meg a tavalyi év azonos időszakában mért értéket, derül ki a JATO Dynamics elemzéséből. 
Beszüntetik a Dacia egyik modelljének a gyártását 13
Bár hivatalos információk nem állnak rendelkezésre, a Morgan Stanley piackutató vállalat becslése szerint a Dacia 9 százalék körüli haszonkulccsal dolgozhat, ami megfelel a prémium autógyártók marzsának. 
Arról nincs hír, hogy a Dacia mikor dönt arról, melyik modellt szünteti be, sem arról, hogy azt milyen határidővel vonná ki a piacról.