A Scania elsősorban belvárosi forgalomra ajánlja, tisztán elektromos üzemre azonban nincs lehetősége, mivel a 140 kilowattos óránkénti teljesítményre képes elektromos erőforrás elsősorban a dízelmotor kisegítését szolgálja. A jármű maximális sebessége 100 kilométer/óra, hagyományos hajtásáról pedig egy 9 literes, soros, öthengeres, 250 lóerős Euro 6-os motor gondoskodik, mely EGR és SCR-technológiával teljesíti a szükséges károsanyag-kibocsátási normákat.
A Scania Citywide termékcsalád tagjai többféle hosszúságban, 10,9 métertől 18,1 méteres hosszig állnak rendelkezésre, 250-360 lóerős teljesítménnyel rendelkező motorokkal. A 320 és 360 lóerős motorok alkalmasak biodízellel történő üzemeltetésre, míg 280 és 320 lóerős gázüzemű változatok is rendelhetőek. Mindemellett a 18,1 méteres csuklós kivitelt átalakították, így már az is működhet gázüzeműként.
További újdonságok
A Citywide LF mellett a Scania több újdonságot is bemutatott Hannoverben. Az IAA-kiállításon debütált a gyártó szabadon futó retardere, ami további 0,5 százalék üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Mindamellett, hogy jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el vele, a szabadonfutó retarder nagyobb fékező nyomatékot biztosít, egészen pontosan 4100 Nm-t 3500 Nm helyett, illetve a nagyobb áttételeknek köszönhetően kisebb motorfordulatszámon hatékonyabb fékezést tesz lehetővé.
A Scania szintén itt fogja bemutatni az Eco-roll továbbfejlesztett verzióját, azt a rendszert, amelyben a Scania Opticruise és a Scania Active Prediction együttműködnek az üzemanyag-megtakarítás növelése érdekében. A jármű kiszámítja, hogy mikor érdemes a lejtőkön üres sebességfokozatban és alapjárati fordulatszámmal legurulni. Az út domborzatától függően az Eco-roll további fél százalék üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé Euro 6 tehergépkocsi- és buszmotorok esetében.