Tavaly év végén már pedzegették, hogy feljebb csavarja a lángot a Nissan, márciusban tanulmányként színre is lépett a nagy tesó, most pedig jön a szériaváltozat: a Juke Nismo után itt a Nismo RS, amely már-már nevetséges dolgokat ígér.
Mindenekelőtt a szimpla Nismo 200 lóereje helyett 218-at, amihez 250-ről 280 Nm-re növelt forgatónyomaték társul. Ez elsőkerékhajtással már meghaladja a józan ész határát, ezért a Nissan mechanikus sperrdifit, azaz részlegesen önzáró differenciálművet épített be az első tengelyre.
Az összkerékhajtású kiviteleknél erre nem volt szükség, részben azért, mert ezek alapáron kínálják a fejlett nyomatékvektor-szabályozást, részben meg azért, mert itt megmaradt 250 Nm a nyomaték, no meg a CVT sebességváltó, amely a kormányon elhelyezett fülekkel nyolc, szimulált fokozatban kézzel is kapcsolható.
A NISMO RS nagyobb teljesítményéhez nagyobb átmérőjű hangtompító, öblösebb hangzású kipufogórendszer tartozik. Emellett megerősítették a karosszériát, megnövelték az első féktárcsákat, a hátsókat belső hűtésűre cserélték, pirosra festették a féknyergeket, és áthangolták a felfüggesztést.
A beltérben folytatódik a mutatvány: hasított bőr borítja a műszerfali árnyékolót, a váltógomb és a műszerfal különleges kidolgozást kapott, opcióként pedig akár Recaro kagylóülést is rendelhetünk. Az opciós listán olyan tételeket találunk, mint a xenon fényszóró, a körkörös monitorrendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető, holtteret figyelő rendszerek, de akkor is riaszthat az autó, ha ráfutásos ütközés fenyeget.
A mindössze három árnyalatban – fehér, fekete, szürke -, egyetlen belső színharmóniában kapható Nismo RS mélyebbre nyúló első és hátsó lökhárítóval, szélesebb kerékdobokkal, küszöbtoldatokkal és átdolgozott hűtőmaszkkal áll rajthoz. Az aerodinamikai kiegészítők valóban működnek, mindkét tengelyen javítják a leszorítóerőt. Átdolgozták a felső első, illetve a hátsó lámpatesteket, a külső tükörházakba villogó költözött.