Bármilyen furcsa, nemcsak a különc és ritka autóknak vannak rajongói, akik klubokba tömörülnek és találkozókat tartanak. Hanem egy olyan márkának is, mint a Volkswagen. Bár legfontosabb autójuk a Toyota Corollához hasonló, évente milliós nagyságrendben készülő használati tárgy, a Golfnak is vannak rajongói. A modell idén negyven éves, így a szeptember 27-én tartandó Volkswagen-találkozón is a Golf áll a középpontban.
Főnyeremény: a 20 éves Golf
1/33 Egy szép állapotú hármas Golf megkapta az esélyt, hogy murván porladó használt autóból dédelgetett kedvenccé váljon
Egy szép állapotú hármas Golf megkapta az esélyt, hogy murván porladó használt autóból dédelgetett kedvenccé váljon
Fotó megosztása:
2/33 Az újrafényezés előtt az apróbb sérüléseket kellett kijavítani a karosszérián. Nagyobb pofont soha nem kapott az autó
Az újrafényezés előtt az apróbb sérüléseket kellett kijavítani a karosszérián. Nagyobb pofont soha nem kapott az autó
Fotó megosztása:
3/33 400 ezer Ft körül volt az autó értéke a kicsinosítás előtt. Most nemigen van ennyire patent hármas Golf itthon
400 ezer Ft körül volt az autó értéke a kicsinosítás előtt. Most nemigen van ennyire patent hármas Golf itthon
Fotó megosztása:
5/33 Ilyen volt, ilyen lett. A Golf III-at különösen jó állapotban számították be egy Weltauto-kereskedésben
Ilyen volt, ilyen lett. A Golf III-at különösen jó állapotban számították be egy Weltauto-kereskedésben
Fotó megosztása:
6/33 60 lóerős a nyomatékra hangolt, régi 1,4-es benzines. Szervokormány nincs
60 lóerős a nyomatékra hangolt, régi 1,4-es benzines. Szervokormány nincs
Fotó megosztása:
7/33 Formája sokat változott, technikája jórészt a II-es Golfé
Formája sokat változott, technikája jórészt a II-es Golfé
Fotó megosztása:
9/33 Újszerű az újrafényezett keréktárcsa
Újszerű az újrafényezett keréktárcsa
Fotó megosztása:
10/33 Mindössze 119 057 kilométerrel várja új tulajdonosát
Mindössze 119 057 kilométerrel várja új tulajdonosát
Fotó megosztása:
11/33 A használt autók között nehéz volna hasonlóan jó állapotú Golfot találni 20 évesen
A használt autók között nehéz volna hasonlóan jó állapotú Golfot találni 20 évesen
Fotó megosztása:
13/33
Fotó megosztása:
14/33 Itt épp a vezérműszett és a vízpumpa cseréjéhez kezd a szerelő
Itt épp a vezérműszett és a vízpumpa cseréjéhez kezd a szerelő
Fotó megosztása:
15/33 Makulátlanul ragyog a motortér is. A szervezők remélik, hogy új tulajdonosa vigyáz majd rá, nem lesz belőle ütött-vágott használt autó
Makulátlanul ragyog a motortér is. A szervezők remélik, hogy új tulajdonosa vigyáz majd rá, nem lesz belőle ütött-vágott használt autó
Fotó megosztása:
17/33 Nézőpont kérdése: patinás vagy ütött-kopott az embléma
Nézőpont kérdése: patinás vagy ütött-kopott az embléma
Fotó megosztása:
18/33 Új emblémát kapott a Golf III
Új emblémát kapott a Golf III
Fotó megosztása:
19/33 Kazettatartó. Szó sem volt CD-s rádióról egy ilyen árkategóriájú kompakt autóban 1994-ben
Kazettatartó. Szó sem volt CD-s rádióról egy ilyen árkategóriájú kompakt autóban 1994-ben
Fotó megosztása:
21/33 Jó állapotú volt az autó belső tere is
Jó állapotú volt az autó belső tere is
Fotó megosztása:
22/33 Ezek a feladatok adódtak a kocsival
Ezek a feladatok adódtak a kocsival
Fotó megosztása:
23/33 Akkoriban sok III-as Golfban volt hasonló lopásgátló kapcsoló ugyanide eldugva
Akkoriban sok III-as Golfban volt hasonló lopásgátló kapcsoló ugyanide eldugva
Fotó megosztása:
25/33 Egyelőre még káosz van a belső térben, de ez csak átmeneti
Egyelőre még káosz van a belső térben, de ez csak átmeneti
Fotó megosztása:
26/33 Újrafújták az autót a tető kivételével, ezt kellett előkészíteni
Újrafújták az autót a tető kivételével, ezt kellett előkészíteni
Fotó megosztása:
27/33 Hamarosan következik a fényezés. A szárítókamrában gyorsan megszáradt és jöhettek a mechanikus munkák
Hamarosan következik a fényezés. A szárítókamrában gyorsan megszáradt és jöhettek a mechanikus munkák
Fotó megosztása:
29/33 Nem volt semmi baja, de egy alapos revízión átesett a 60 lóerős benzines modell
Nem volt semmi baja, de egy alapos revízión átesett a 60 lóerős benzines modell
Fotó megosztása:
30/33 A hátsó fékeket elég volt kitisztítani
A hátsó fékeket elég volt kitisztítani
Fotó megosztása:
31/33
Fotó megosztása:
33/33 Az utolsó alátétig és bilincsig mindenből rendelhető gyári alkatrész a 17 éve nem gyártott autóhoz
Az utolsó alátétig és bilincsig mindenből rendelhető gyári alkatrész a 17 éve nem gyártott autóhoz
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Egyelőre még káosz van a belső térben, de ez csak átmeneti
Ebből az alkalomból a résztvevők között kisorsolnak egy III-as Golfot, amely párját ritkítja az országban. A kocsit a használtautó-kereskedelemben utazó Weltauto munkatársai számították be és az importőr egy márkaszervizben megszépíttette. Ezt a folyamatot mi is nyomon követtük a Porsche Pestnél, a csinosítás és a szervizelés különböző fázisairól a galériában láthatók a képek.
20 év, 120 000 km
A piros Golf esetében egy eredetileg is igen jó állapotú autóról van szó, amely nagyjából 350-400 000 forintot ért a beavatkozás előtt. 1,4 literes motorjával összesen 119 056 kilométert futott. A négyhengeres 60 lóerős, és abból a korszakból származik, amikor a Volkswagen benzines motorjai komoly lemaradásban voltak a korabeli japánoktól. Kis teljesítményét egyenletes nyomatékleadással és hosszú élettartammal kompenzálja.
Nem volt semmi baja, de egy alapos revízión átesett a 60 lóerős benzines modell
Gazdája kiugróan hosszú ideig vitte márkaszervizbe az ötajtós alapmodellt, több mint másfél évtizeden át. Az autó általános állapota eleve igen jónak számított, de a Porsche-cégcsoport munkatársai úgy döntöttek, hogy minden apró hibáját kijavítják és alapos revízió után adják át új tulajdonosának.
Megszépült és megújult
Bár gyártása 17 éve befejeződött, a Golf III-hoz az utolsó alátétig mindenből rendelhető eredeti gyári alkatrész a márkaszervizekben. Jött hozzá vezérműszett és vízpumpa, kapott új hűtőfolyadék-kiegyenlítő tartályt, akkumulátort, csillogó emblémát.
400 ezer Ft körül volt az autó értéke a kicsinosítás előtt. Most nemigen van ennyire patent hármas Golf itthon
Volt olajcserén, újrafényezték acélfelnijét, majd a kisebb horzsolások, húzások nyomaitól is megszabadították a karosszériások és a fényezők. Az önindító alapos tisztításon van túl, a felkészítés része volt a futóműállítás is. Ebben az állapotában az 1994. január 27-én forgalomba helyezett autó szinte újnak tűnik nagyon megkímélt belső terével.
Ma még olcsó használt autó
A nyereményautó minden szempontból félúton van az első és a mai Golf-generáció között. Kereken 20 éves és 1994-es gyártásával épp a Golf III modellciklusa közepén készült.
Itt épp a vezérműszett és a vízpumpa cseréjéhez kezd a szerelő
Jelenleg a típus azt a korszakát éli, amikor olcsó használt autóként robotol a mindennapokban. Szerencsétlen időszak ez, amikor egy kocsi youngtimernek még fiatal, de sokat költeni rá már nem érdemes.
Sok tömeggyártmány ilyenkor indul el a bontóba vezető lejtőn és veszíti el esélyét, hogy dédelgetett kedvencként, második-harmadik autó státuszban kimaradjon a napi használat darálójából.
Kovács úr megveszi élete második autóját
Typ 1H: 1991-1997
Maga a Golf III, gyári kódnevén Typ 1H 1991 és 1997 között volt gyártásban, összesen 4 805 900 db készült belőle a Wikipédia szerint. Jórészt elődje technikáját vitte tovább, méretei nagyjából ugyanakkorák.
Az újrafényezés előtt az apróbb sérüléseket kellett kijavítani a karosszérián. Nagyobb pofont soha nem kapott az autó
Ám az autó jóval biztonságosabb és nehezebb is a korábbinál. Ekkor merült fel a passzív biztonság elvárásként az olcsóbb tömegautók esetében, így a Golf III és a vele egyszerre, 1991-ben bemutatkozó Astra F konstruálásakor fontos szempont volt a bent ülők védelme, erősített karosszériával és légzsákokkal.
Új irány: az újrahasznosítás
Más szempontból is nagy korszakváltás volt ez az autógyártásban, mert a környezetszennyezés csökkentése érdekében bővült az újrahasznosítható alkatrészek aránya. A szétbontás megkönnyítésére előjelölt alkatrészekkel ellátott autók közül a Golf és az Astra volt az egyik első. Az anyaguk szerint csoportosított alkatrészekkel könnyebb az autó ártalmatlanítása élettartama végén, amivel sikerült 90 százalék fölé emelni az újrahasznosíthatósági arányt.
Ilyen volt, ilyen lett. A Golf III-at különösen jó állapotban számították be egy Weltauto-kereskedésben
A típus legmenőbb változatát a szűk hengerszögű V6-os motor hajtja. A 2,9 literre felfúrt motor a Corrado csúcsmodelljében is ott volt, 190 lóerővel repítette az összkerékhajtású Golfot.
TDI és elektromos autó
Ebből a generációból készült kis szériában elektromos változat is, a Golf CityStromer. A két elődből hiányzó kombit is pótolta a gyár, majd a Variant bemutatásának évében, 1993-ban a közvetlen befecskendezéses dízelmotor debütált az autóban. A VW négyhengeres, 202 Nm nyomatékú és 90 lóerős TDI-je annyira különbözött az Audi korabeli öthengeres TDI motorjától, mint egymástól egy BMW és egy Mercedes-Benz dízel. A direktbefecskendezéses dízeleket ugyanis a konszern technikusai külön, szinte egymás ellenében fejlesztették ki.
Akit érdekelnek a szombati Volkswagen-találkozó részletei, ebben a cikkben olvashat a jónak ígérkező programról. Ott lesz például a legendás T2-es Transporter brazíliai zárószériájának utolsó példánya.