Az új generációs Ford Mustangot egyelőre nem sok tuningcég vette kezelésbe, és aki eddig nem lépett, annak mostantól komoly mércéhez kell mérnie magát. A világ leggyorsabb autóját magáénak valló Hennessey ugyanis 700 lóerő fölé – egészen pontosan 717 lóerőre – tekerte a teljesítményt. 
Az eszement motorteljesítménnyel kétségtelenül a Dodge-nak vág vissza a Hennessey, amely saját gyári versenyműhelyével megépíttette minden idők legerősebb szériagyártású izomautóját, a Challenger SRT Hellcatet. 
A Hennessey HPE 700 ugyan nem szériaállapotú, de emiatt aligha fog panaszkodni, aki kipróbálhatja: fél bar töltőnyomással működő Roots kompresszort szereltek az ötliteres V8-asra, lecserélték a befecskendezőket, az üzemanyagszivattyút, rozsdamentes acél kipufogót építettek be és átírták a motorvezérlést. Az így kapott 857 Nm csúcsnyomaték 3,6 másodperc alatt gyorsítja 96 km/órára a szörnyet, amely 11,2 másodperc alatt megfutja az állórajtos negyed mérföldet.
Nem evilági szörny 1
Nem evilági szörny 9
Egy ilyen pokolfajzatból alighanem rengeteget el tudna adni a cég, főleg, hogy mindössze 59 500 dollárt (14,6 millió Ft) kérnek érte, amiben már benne van az alap Mustang 32 100 dolláros ára is. A Hennessey azonban évente legfeljebb 500 darabot hajlandó építeni, hogy megőrizze a modell exkluzivitását. Lapértesülések szerint már most legalább egy tucat autót megrendeltek a műhelytől. 
Az ügyfeleknek persze nem kell beérniük a motortuninggal: szénszálas aerodinamikai kiegészítők, 20 colos kerekek, sportabroncsok, óriási Brembo első féktárcsák szerepelnek a kínálatban. 
A kisebb igényű – illetve potenciálisan az európai – vásárlók kedvéért a 2,3 literes négyhengeres motorba is képes belekanalazni pár tucat extra lóerőt a Hennessey; az előzetes becslések szerint a 310 (európai kivitelben 314) lóerős blokkból gond nélkül ki tudnának hozni úgy 375 lovat.
Nem evilági szörny 10