Az Ural teherautókra sokan emlékezhetnek idehaza, hiszen a Magyar Honvédség állományában is szép számmal voltak és vannak még ilyen orosz gyártmányú teherautók. A Gaz Group tegnap arról tájékoztatta a Vezess.hu-t, hogy beindítja a megújult AWD Ural-M modellek szériagyártását. A gyártó a modellcsaládot az Ural 4320 alapjaira fejlesztette ki 4×4-es, valamint 6×6-os hajtásképletű alvázakkal. A megújult típusok megtartották az elődök kiváló off-road képességeit is. A mérnökök a korábban nagy tételben értékesített típuson közel 50 változtatást és technológiai fejlesztést hajtottak végre.
Megnövelt teherbírás
A legfontosabb változtatások között van, hogy az első tengely megengedett terhelését 5,3 tonnáról 6,5 tonnára növelték, az alváz megengedett terhelését pedig 12 tonnáról 13 tonnára emelték. A fejlesztéseknek köszönhetően a rakomány súlya elérheti a 22,5 tonnát, míg a legnagyobb megengedett össztömeg akár 38 tonna is lehet. Gazdaságosabb motorok
A modellcsalád tagjai hathengeres, Euro 4-es környezetvédelmi normákat teljesítő YaMZ-536 motorokkal készülnek, melyek teljesítménye 240-320 lóerő között van. Az erőforrásokhoz ötsebességes YaMZ-1105, valamint egy kilenc sebességes ZF-gyártmányú 9S1310TO típusú váltót kínálnak. Az Ural-M modellekhez a fentiek mellett hathengeres, 320 lóerős, Euro 4-es YaMZ-65654 típusú motort is elérhetővé tettek az oroszok. Az új erőforrások nyomatéka jobb, emellett a korábbiakhoz képest 8 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. A hatótávolság növelése érdekében rendelhető extraként kiegészítő üzemanyagtartályt is kínálnak a modellekhez.
A legfontosabb változtatások között van, hogy az első tengely megengedett terhelését 5,3 tonnáról 6,5 tonnára növelték, az alváz megengedett terhelését pedig 12 tonnáról 13 tonnára emelték. A fejlesztéseknek köszönhetően a rakomány súlya elérheti a 22,5 tonnát, míg a legnagyobb megengedett össztömeg akár 38 tonna is lehet. Gazdaságosabb motorok
A modellcsalád tagjai hathengeres, Euro 4-es környezetvédelmi normákat teljesítő YaMZ-536 motorokkal készülnek, melyek teljesítménye 240-320 lóerő között van. Az erőforrásokhoz ötsebességes YaMZ-1105, valamint egy kilenc sebességes ZF-gyártmányú 9S1310TO típusú váltót kínálnak. Az Ural-M modellekhez a fentiek mellett hathengeres, 320 lóerős, Euro 4-es YaMZ-65654 típusú motort is elérhetővé tettek az oroszok. Az új erőforrások nyomatéka jobb, emellett a korábbiakhoz képest 8 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. A hatótávolság növelése érdekében rendelhető extraként kiegészítő üzemanyagtartályt is kínálnak a modellekhez.
Garancia és biztonság
A megújult teherautó-családot RBL kormányzási rendszerrel gyártják, melynek része az integrált hidraulikus erősítő. A biztonságról pedig a teljesen pneumatikus Wabco komponensekből álló fékrendszer gondoskodik. A fejlesztéseknek köszönhetően az Ural-M teherautók karbantartási intervallumát 15 ezer kilométerre becsülik, emellett a Gaz Group két év teljes körű garanciát, vagy 100 ezer kilométer jótállást ad az Ural-M modellekhez.