Az M2 autóút autópályává bővítésére nyílt tendert írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., a feladat a meglévő tervek aktualizálása, illetve az új előírásoknak való megfeleltetése.
Az M0 autópályától induló és Vácig tartó 19 kilométer hosszú M2 autóút váltakozva kétszer két-, illetve kétszer egysávos. Miután ez a megoldás nagyon balesetveszélyes, így 2011-ben elkészült a teljes szakasz kétszer kétsávosra bővítésének terve.
Az építés azonban nem kezdődött el, mivel időközben több módosítás vált szükségessé. Ilyen volt a dunakeszi kétszintű csomópont elhagyása – takarékossági okból -, illetve ugyanazon a szakaszon az ivóvízbázis védelme. Továbbra is része a tervnek két, a 2-es számú főutat az M2 autópályával összekötő út építése, ezek Dunakeszin és Sződligeten valósulnak meg. Az átkötő utak egy-egy 30 méteres hídon haladnak át a Budapest-Szob vasútvonal felett. Fontos új előírás, hogy a pályákat ne szalagkorlát, hanem biztonságosabb betonsáv válassza el egymástól.
(Forrás: MTI)