A Kékmadarat sima csapat-, valamint teherszállító kivitelben is gyártották, ugyanakkor a főbb méreteket tekintve mindkét változat ugyanazokkal a paraméterekkel rendelkezett. A ZiL 4906-os 9,25 méter hosszú, 2,48 méter széles és 2,94 méter magas volt, tengelytávolsága 2,4 métert tett ki.
A közel két tucatnyi legyártott Kékmadár tömege 9600-11 880 kilogramm között volt, töltési súlyuk pedig nem haladta meg a 3400 kilogrammot. A hatalmas járművet kétféle motorral, ZIL-508.10-as, V8-as, 150 lóerős benzines erőforrással, valamint ZIL-0550.30-as dízelmotorral szerelték.
A gyártó mindkét motorhoz 5+1 sebességes manuális váltót társított. A ZiL-4906 maximum 80 kilométer/órás sebességre volt képes, vízben pedig 8-10 kilométer/órás tempóval tudott közlekedni. A nem szárazföldön történő közlekedést két darab propeller is segítette. Egyenetlen terepen ennél nagyobb, mintegy 20 kilométer/órás átlagsebességre volt képes.
A Kékmadár nemcsak az alacsony darabszám tekintetében volt kuriózum, hanem nemzetközi összehasonlításban is. Nem túlzás azt állítani, hogy a jármű az akkori viszonyokhoz képest olyan technikai tudással rendelkezett, melyet nem szívesen adott ki volna ki a kezei közül a Szovjetunió.