Bár úgy néz ki, mint egy bevásárlókosár, a tesztek tapasztalatai szerint az elektromos BMW i3 is egészen tisztességes menettulajdonságokra képes, amire a BMW egyébként az autó reklámjait is kihegyezte (ld. a reklámfilmet a cikk végén). Az amerikai Consumer Reports szerint azonban ez nem minden helyzetben van így – és amikor baj van, nagy baj van.
A szaklap munkatársai az i3 REX (range extenderrel, azaz a hatótávolságot megnövelő, fedélzeti benzinüzemű áramfejlesztővel felszerelt) modell tesztje során vették észre, hogy csaknem teljesen lemerült akkumulátor és működő generátor esetén drámai módon csökkenhet a hajtáslánc teljesítménye. Ilyenkor az egyébként impozáns, 7,5 másodperces gyorsulás helyett 27-40 másodpercet mértek 0-96 km/óra között, azaz az autó nagyságrendekkel lomhább volt.
A jelek szerint akkor történik a probléma, amikor az autó hosszasan halad változatlan sebességgel, fékezés nélkül – a BMW i3 különösen hatásos regeneratív fékrendszerrel rendelkezik, amely lassításkor bőségesen termel vissza elektromos áramot.
A lap megkeresésére a BMW elmondta, hogy már dolgoznak a megoldáson, amely jövő tavaszra elérhetővé válik. Az autót töltöttségiszint-kijelzővel, valamint a potenciális teljesítményvesztésre figyelmeztető rendszerrel szerelik fel, továbbá úgy programozzák a navigációs rendszerrel összekapcsolt hajtásláncot, hogy dimbes-dombos vidékhez (a tesztúton egy ilyen, hegyi útszakaszon, előzés közben vált erőtlenné az autó) közeledve jó előre feltöltse az akkumulátort a rendszer.
„Legalább a benzinen spórol vele.” – mondja a bírságot kiosztó rendőr a BMW i3 reklámfilmjében.