A magyar mérnökök által tervezett, kifejlesztett Modulo busz karosszériáját egy moszkvai üzemben fogják gyártani. Az erről szóló megállapodást a magyar Evopro csoport és a Kompozitok Nanotechnológiai Központja nevű orosz cég a moszkvai Nyitott Innovációk című nemzetközi kiállítás keretében szerdán írta alá.
A karosszériák kompozit anyagokból készülnek, így a szerkezet könnyebb a hagyományosnál, ráadásul nem korrodál. A Tyehnopolisz ipari és innovációs park területén lévő üzemben a kész elemek összeszerelését végzik majd, ugyanakkor az ablaküvegek és egyéb alkatrészek illesztését a karosszériához Magyarországon teszik meg, itt szerelik be a motort is.
Az első 50 autóbusz-karosszériát a jövő év végéig tervezik legyártani Moszkvában.
Molnár Péter, a cég műszaki igazgatója az MTI-nek elmondta: jó esélyt lát arra, hogy piacot szerezzenek az Evopro buszának Oroszországban. Évente 1000 darab autóbuszt cserél le a Moszkvai Közlekedési Vállalat, és szeretnék, ha ennek egy részét a magyar fejlesztésű, mostantól közös gyártású busszal válthatnák ki.Mészáros Csaba, az Evopro csoport tulajdonosa az aláírást követően elmondta: az orosz partnerrel egy nyílt innovációs együttműködésről állapodtak meg. Ők a Ganz és az Ikarusz hagyományain alapuló innovatív termékkel, a midibusszal rendelkeznek, az orosz partner pedig kiváló gyártási eljárás birtokában van, ugyanis mintegy 9,2 milliárd forintért megvásárolta a világon elérhető valamennyi új kompozit-technológiai eljárást és gépet.
A kisszériás, 50 darabos gyártás révén fel tudnak készülni a 300-1000, de akár 2 ezer darabos sorozatgyártásra is. Így pedig már képesek lesznek arra, hogy Magyarországon zöldmezős beruházással komoly kompozit gyárat tudjanak létesíteni.
Az orosz fővárossal megállapodtak abban, hogy Moszkva megvásárol kipróbálásra egy ott legyártandó gázüzemű buszt és egy trolibuszt, amelyekben Rába-futómű és Csepel-kormánymű lesz.
Mihail Sztolajrov, a moszkvai Nanotechnológiai Kompozit Központ nevű cég vezérigazgatója az MTI-nek nyilatkozva fontosnak nevezte együttműködésüket a magyar cégcsoporttal. Azt mondta, hisznek abban, hogy a kompozit szerkezetű busznak van jövője. Szeretnék tökéletesíteni az autóbusz szerkezetét és elkészíteni a dokumentációt, hogy a gyártást és összeszerelést más cégeknek is átadhassák.
Forrás: MTI