Méretcsökkentés ide vagy oda, változatlan, sőt, egyre nagyobb az igény a luxustermékek iránt. Minél nagyobb, annál jobb, és ha még terepjárónak is néz ki, az maga a tökély. Mindenhol így van ez, de leginkább Kínában és a Közel-Keleten. Meg az USA-ban. És Oroszországban, bár az egyre kevésbé számít. 

Így született meg a BMW X7 koncepciója, a gondolatot pedig tett követte: lám, már közúton tesztelik a hétszemélyes szabadidőjármű korai prototípusát. A fotón ugyan egy mezei 7-es BMW látható, ám furcsa kinövései – a tetőre szerelt csomagtartó, a karosszéria több pontján elhelyezett dudorok – mind azt hivatottak szimulálni, hogy valami nagyon magasat, nagyon nehezet cipel magával a futómű, a hajtáslánc. Így már most elkezdhették a korai teszteket, amikor még legfeljebb vitaindítóként létezik a karosszéria – a késztermék ugyanis csak valamikor 2018 táján fog megérkezni. 
Az X7-est minden bizonnyal Észak-Amerikában fogja gyártani a BMW, és a fent felsorolt piacokon forgalmazzák majd – Európában nem igazán van keletje ezeknek a behemótoknak, bár azok a vevők, akik eddig Cadillac Escalade-del, netán Mercedes GL-lel oltották megalomán szomjukat, talán átpártolnak a bajorokhoz ezután. 
Egyszerű 7-es szériának tűnik, de ezzel a kísérleti járművel már a leendő űber-SUV technikáját próbálgatja a BMW.
Már csiszolják a BMW óriását 15
Kicsi turbómotorokról szó sem lehet az X7 orrában, nagyokról annál inkább: hat-, de inkább nyolc- és tizenkét hengeres erőforrásokra számítunk, és persze jöhet az X5-ben színre lépő eDrive konnektoros hibrid is. 
Az egész X7-nek azonban nem is itt van jelentősége, hanem a dolgok tágabb összefüggéseit vizsgálva. A BMW csoportnak van ugyanis egy nagy értékű, nagyon exkluzív márkája, bizonyos Rolls-Royce, ahol idén végre rászánták magukat, hogy ők is beszállnak a szabadidőjármű-építősdibe. A bajorok ultranagy SUV-jából bőven meríthetnének ihletet és komponenseket az angolok. 
Hogy mindez pontosan hogy alakul, az persze még a jövő zenéje.