A biztonsági előírások módosítása miatt 2014-re igen csúnya-furcsa orrok jelentek meg a Forma-1-ben, de vizuális tarkabarkaság jövőre búcsúzik, ugyanis újabb szabálymódosítással az idén a Ferrarinál és a Mercedesnél látott megoldások felé terelik az egész mezőnyt.
A 2014-es idény legegyedibb, dupla agyaras darabjával előálló Lotus a jövő hétvégén Austinban már a 2015-ös változat prototípusát is kipróbálja, mondta el az Autosportnak az enstone-i alakulat technikai igazgatója, Nick Chester:
„A szabályok mindenkit abba az irányba kényszerítenek, szóval úgy gondolom, hogy jövőre minden autó mélyre nyúló és keskeny orrot kap majd. Austinban mi is tesztelünk majd egy ilyen orrot, adatokat gyűjtünk a jövő évre, aerodinamikai méréseket végzünk, hogy lássuk, mi érvényesül a pályán abból, amit a szélcsatornában látunk.”
A Lotus az előző két év fényes sikerei után idén teljesen versenyképtelen, és ahogy Romain Grosjean már az Olasz Nagydíj hétvégéjén elárulta, jó ideje fel is hagytak az idei modell fejlesztésével.
„Mindig van egy ív, amikor az aktuális autó fejlesztése alábbhagy és felpörgetjük az új autó fejlesztését. Idén egyszerűen korábban jött az átállás. Júniusban már inkább a 2015-ös autóra koncentráltunk jobban. Bár egy kicsit tovább is vihettük volna az idei modell fejlesztését, de nem tettük, leálltunk vele, hogy teljes erőbedobással a jövő évin dolgozhassunk” – erősítette meg a technikai főnök.
A Lotusnak a szezon vége egy hosszú-hosszú korszak végét is jelenti majd, hiszen lezárul a 20 éves Renault-fejezet. Az enstone-i alakulat 1995-ben, még Benetton néven szerezte első bajnoki címét a francia gyártó erőforrásaival, majd 2002-től a Renault gyári csapataként érte el legnagyobb sikereit. Jövőre viszont már a Mercedes erőforrásaival indulnak.
„Nehéz döntés volt ez, hiszen nagyon sok barátunk van a Renault-nál, különösen a gyári csapatos időszakból. Azonban adódott egy nagyszerű lehetőségünk a váltásra, márpedig mindig a jobb teljesítmény irányába kell haladnunk” – mondta Chester.