Nemrég a Vezess.hu számolt be arról, hogy az oroszok megkapták a GAZelle Next típusú könnyű és közepes teherbírású teherautókra az európai forgalmazási engedélyeket. A kifejezetten tetszetős formatervvel készülő modellt egy évvel ezelőtt mutatták be. A GAZelle lényegében csak a nevét örökölte elődjétől, hiszen mind műszaki tartalmában, mind pedig küllemében teljesen megújult. A GAZelle klasszikus dizájnját ugyanakkor az orosz gyártó a Business típuscsalád néven viszi tovább a vékonyabb pénztárcával rendelkező oroszországi vevők számára.  

A törökországi összeszerelésről szóló megállapodást szeptember végén írták alá a cég képviselői a Mersa Otomotivval. A megegyezés szerint az orosz járműveket semi-knocked-down (SKD), vagy is részben összeszerelt darabokból állítják majd össze az Isztambultól 150 kilométerre fekvő sakaryai gyárban. A módszer hasonló ahhoz, amit például a BKV idehaza alkalmaz az új Ikarusok összeszerelése során.

Ugyanakkor egyes komponenseket, így például a kardántengelyeket, keréktárcsákat, fékrendszereket és akkumulátorokat a török beszállítóktól szerezik majd be. A török gyártás beindításával egy időben mintegy 24 ponton kezdődik meg a modell értékesítése. A jövendőbeli ügyfelek igényeinek kielégítéséről pedig 38 hitelesített szervizközpont gondoskodik majd Törökországban.

Az oroszok már Törökországban vannak 1
Az oroszok már Törökországban vannak 7
A szigorú európai követelményrendszer teljesítése érdekében a GAZ majd egy évig tesztelte új modelljét, illetve elvégezte a szükséges átalakításokat annak érdekében, hogy teljes mértékben megfeleljen az európai előírásoknak. A jármű Euro 5-ös kibocsátási normák teljesítését a spanyolországi IDIADA technikai szervizközpontban ellenőrizték. A tesztek szerint a GAZelle Next 43 biztonsági előírásnak felel meg, melynek köszönhetően 113 nemzetközi specifikációra jogosult.

A GAZelle Next típuscsalád platós, duplakabinos és furgonos, valamint minibuszos kivitelben lesz elérhető. A GAZ-csoport történetében ez lesz az első külföldön készülő modell, ugyanakkor a törökországi gyár főleg az európai piacokra szánt modelleket szereli majd össze.