Az MAN környezetbarát nyergesvontatója lényegében dízel-elektromos párhuzamos hibrid. A járműben a dízelmotor jelenti a hajtás fő forrását, ugyanakkor az üzemmód lehetővé teszi a fékezési energia visszanyerését, illetve annak eltárolását. A kasztni alatt egy 440 lóerős dízelmotor található, melyet egy 130 kilowattos elektromos erőforrás egészít ki. Utóbbira elsősorban a jármű fékezésénél, vagy annak szabadon futásánál jut szerep. Talán nem meglepő, de a kiállításon bemutatott teherautót az MAN a már bevált TipMatic sebességváltóval látta el.
Működés közben a visszanyert energiát a TGX Hybrid egy akkumulátorban tárolja el, melynek kapacitása két kilowattóra körül mozog. Az eltárolt energiát a jármű a dízelmotor nyomatékának emelésére használja fel, ami meredek emelkedők esetében különösen jól jön. Ennek köszönhetően a belsőégésű erőforrás a lehető leggazdaságosabban üzemeltethető, mivel a kiegészítő nyomaték segítségével elkerülhetőek az alacsonyabb fokozatba történő váltások. Emellett kisebb üzemanyag-fogyasztás, valamint alacsonyabb károsanyag-kibocsátás érhető el a hibrid hajtásnak köszönhetően.
A gyártó saját tesztjei szerint a hagyományos üzemű teherautókhoz képest a TGX Hybrid 8 százalékkal kevesebb gázolajat éget el, míg a széndioxid-kibocsátása is legalább ennyivel kevesebb. Az MAN a sorozatgyártás beindítása előtt felhasználja a tesztek során felhasznált tapasztalatokat és nem kizárt, hogy hamarosan a hazai utakon is találkozhatunk a németek újdonságával.