A Ross Brawnt és Stefano Domenicalit is a soraiban tudó bizottság megkezdte Jules Bianchi súlyos szuzukai balesetének vizsgálatát. Az Autosprint című olasz lap szerint az FIA felügyelete alatt működő csoport arra kíváncsi, hogy a balesethez köze lehetett-e az idén bemutatkozott brake-by-wire jellegű fékrendszernek, amelyben a fékerőt az elektronika szabályozza.
Az elektromos fékek a bonyolult energia-visszanyerő rendszerekkel együtt az egész évben komoly problémákat okoztak a csapatoknak. Az Autosprint úgy tudja, hogy a szakemberek egy része fékhibát feltételez a baleset okaként, mert a becsapódás után nem találtak fékezésre utaló nyomokat. Eddig ilyen információról nem lehetett hallani, leginkább azt sugalmazták a beszámolók, hogy Bianchi autója a körülményekhez képest túl gyorsan haladt és a vizes úton megcsúszott. A fékprobléma egészen más megközelítés.
A lap szerint nem lehet véletlen, hogy a szocsi futamon, amelyen a Marussia már csak egy autót indított, Max Chilton váratlanul kiállt, az okokat pedig nem részletezte a csapat.
Egy svájci cég szerint meg kellene fontolni, hogy a balesetet szenvedett Forma-1-es autókat veszélyes munkagépek helyett helikopterrel mentsék. Az Air Zermatt vezetői úgy vélik, hogy a megoldás könnyű, biztonságos és gyors, olcsónak viszont egészen biztosan nem nevezhető. A cég elküldte ajánlatát az FIA vezetőinek, de egyelőre nem kapott választ.
Bianchiről hivatalos friss hír nincs, de egy meg nem erősített pletyka szerint az állapota stabilizálódott annyira, hogy már számolnak az Európába való átszállítás lehetőségeivel is.