A Volvo csuklós dömper kínálata közel félévszázados múltra tekint vissza, hiszen az első példányt 1966-ban készítették el. A jelenlegi palettán szereplő G-szériát pedig alig egy évvel ezelőtt mutatták be. A modellkínálatban jelenleg négyféle méretű és kapacitású típus található, köztük a tetszetős orr-résszel ellátott A30G is. A Volvo korábban Jean-Claude Van Damme akcióhőssel reklámozta teherautóit, melynek során egyszer két guruló kamion között terpesztett. Ennek a dömpernek biztosan nincsen szüksége ilyen reklámra.

A hosszúkás orr-rész alatt a Volvo teherautókból már ismert D11L típusú motor található. A 11 literes erőforrás a mintegy 360 lóerős teljesítményt percenkénti 2100-as fordulaton adja le, 2000 newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett. A motorháztető teljes egészben, 90 fokos szögben felnyitható, melynek köszönhetően a motor maradéktalanul hozzáférhető. A motor az AdBlue adalékanyaggal, valamint szelektív katalitikus redukcióval (SCR) teljesíti a szükséges Tier 4 környezetvédelmi normákat. Az AdBlue betöltő nyílása a hűtőrács jobb oldalán, míg az üzemanyag-tartály sapkája a bal oldalon kapott helyet.

Ettől Van Damme is lemegy hídba 1
Ettől Van Damme is lemegy hídba 7 A háromtengelyes munkagép fülkéje mindössze egyszemélyes, ami rendkívül kényelmes munkavégzést tesz lehetővé. A hagyományos kezelőeszközök mellett telematikai eszközök segítik a sofőr munkáját. Az üzemeltetéshez szükséges adatok például folyamatosan nyomon követhetők egy kimondottan bányadömperekhez kifejlesztett CareTrack nevű rendszerrel. Az On Board Weighing (OBW) fedélzeti raksúlyellenőrző pedig zöld, sárga és piros lámpákkal jelzi a gép telítettségét, emellett a rakomány tömegadatait elektronikusan is eltárolja.

A 28 tonnás össztömeggel rendelkező és 6×6-os hajtásképlettel ellátott svéd bányadömper bámulatos dolgokra képes, amit a következő videó szemléltet a legjobban. A hatalmas A30G számára még a süppedős talaj sem jelent problémát, sőt ha kell, akkor mindössze egy keréken is képes egyensúlyozni.