A budai körutak és a Hungária körút közötti szakaszra vonatkozna a tervezet, és 500-640 forint lehet – az Országgyűlés 2016 tavaszán tárgyalja a dugódíj kérdését.
A Figyelő szerint néhány hónapon belül a parlament elé kerül a dugódíj bevezetéséről szóló törvényjavaslat, a 2016-os start pedig annyira biztos, hogy az idén nyáron beüzemelt közterületi parkolás egységes mobilfizetési rendszerét már úgy alakították ki, hogy a dugódíj rendezésére is alkalmas legyen.
A dugódíj mértéke a lap szerint 2 BKV-jegy ára, 500-640 forint körül alakulhat, a legvalószínűbb, hogy a budai körút és a Hungária körgyűrű által határolt területre vonatkozik majd, előreláthatólag 2016 áprilisában vagy 2016. július 1-én indulhat.
Az alábbiak szükségesek a megvalósításhoz: még 30-40 ezer P+R parkolóhely, az elővárosi közlekedés jelentős fejlesztése, 40 milliárd forintos közlekedésfejlesztési beruházás, hogy az autóról váltók is megfelelő színvonalú szolgáltatást kapjanak, illetve a teljes ellenőrző rendszer kialakítása: rendszámleolvasó és térfigyelő kamerarendszer kiépítése, tesztelése.
„Nem arról van szó, hogy bárki sarcot vetne ki; ha nem üres kasszával lenne itt a város és az állam nem akarna kivonulni a finanszírozásból, akkor nem lenne probléma, de a BKV működési költsége évente 130-140 milliárd forint” – fogalmazott Tarlós István még 2012-ben.
Az egyértelmű, hogy az autós futárok, áruszállítók, taxisok nem mondanak le a járművükről, hiszen a mindenképpen szükséges a munkájukhoz. Ám ha 500 forint lenne a díj, akkor alig hihető, hogy bárki más is lemondana az autójáról a zóna határánál. Miért is tenné? A P+R pakolóban minden valószínűség szerint fizetni kell a parkolásért, persze nem annyit, mint a belvárosban, de mégis. A zóna határáról minimum egy, de lehet, hogy két BKV-jegy is szükséges, hogy elérjük a célunk, majd ha végezetünk, akkor vissza is kell utaznunk az autónkhoz. Mennyi is az? Ha egy viszonylattal elérhető a cél, akkor 350+350 forint, azaz 700, ha kettővel akkor 350+350+350+350 = 1400 forint.