Még mindig több mint kétmillió, azaz az autósok fele lesz érintett az idei kampányban, nekik november 30-ig kell eldönteniük, hogy melyik biztosítót szeretnék jövőre választani. A 14 biztosító vélhetően kisebb ügyfélérdeklődés mellett hirdeti meg tarifáit, bár a társaságok most is komolyan készülnek a kampányra. Jelentős változás azonban, hogy az előző évekkel szemben idén nem azt számolgatják a biztosítótársaságok, hogy vajon mennyit kellene csökkenteniük a díjaikon ahhoz, hogy új ügyfeleket szerezzenek, hanem azt, hogy vajon mekkora lehet az a díjemelés, ami még nem ösztönzi biztosítóváltásra az autósokat.
A díjemelést a romló kárhányadok, az üzemanyag-fogyasztás növekedése és a verseny miatt korábban irreálisan alacsonyra csökkent átlagdíjak kényszerítik ki. A korábbi években annak a megtakarításnak a mértéke, amely a legtöbb autóst már átszerződésre bírta, 3000 forint volt. Idén az elkerülhetetlen emelések miatt az lesz a kérdés, hogy átlagosan mekkora emelés ösztönzi majd az autósokat egy másik, olcsóbb biztosító keresésére.